Fullt ös, medvetslös!

Idag har det verkligen varit fullt ös hela dagen!

Vaknade vid o5.3o (woho, 40 min sovmorgon!) och började morgonen med att mysa med Ninni framför bompa, då Fredrik åkt till jobbet och Neo fortfarande sov.


Vid 06.30 åt barnen frukost och sen var dagen i full gång.


Efter en del måsten såsom upplockning av diskmaskinen för att sedan fylla den igen, dammsugning och rentvättsvikning så gjorde vi oss i ordning för dagis.


Det tar minsann bra mycket längre tid att ta på två barn både vinteroveraller, raggsockar, vinterskor, vantar, mössa och halsduk - än då man bara hade en jacka att trä på....

Men, nu är det verkligen vinter ute - ja tom. några få snöflingor kunde vi skymta i blåsten, innan idag. Hua! Men jag klagar absolut inte, hösten har varit lång och underbar. Men, nu är höstkläderna undanpackade.. som sagt :)



Traskade bort till dagis och eter lämningen gick jag och Neo till affären för att handla. Hem igen där tjejkompisen (andra företags-hälften!) stog på parkeringen och väntade. Vi gick in och plockade fram en rejäl frukost med både fil, yoghurt, hemmagjord myssli, frallor, skinka, ost, juice, kaffe.. U name it! Väldigt mys.


Näst stog inventering på schmat. Vid 13.20 var vi klara (puh!) och det vara bara att traska till dagis för att hämta hem Ninni igen. Tog in posten på hemvägen och fick se ett brev - som resulterade i att jag fick sitta i telefon den nästkommande halvtimmen. Dryyygt!


Vid 16-tiden lagade vi middag, Fredrik kom hem lagom tills det var klart och vi käkade. Sen, var det dags att packa paket och beställningar, för att sedan åka iväg och posta dom - innan de stängde.

Passade på att åka hem till mina föräldrar för att lämna farsdagspresenter till min älskade bästis pappa. Han är nämligen inte hemma på söndag..


Var tvungen att stanna och handla (för andra gången idag!) innan det var dags att åka hem igen. Tvättlapparna var slut. 2o.22 var jag hemma. Bitter över att ha misstat 22 minuter på Bönderna, satte jag mig tillslut i soffan och pustade ut.


Har ju hänt en hel del här emellan med, men detta var min dag i stora drag. Och nu är jag trött.



Ska svara på lite mail och så, innan jag slutligen (snart!) tar en dusch för att sedan stupa i säng. I morgon vill jag nog ha bilen, så då får jag gå upp och väcka barnen, för att klä på dom och köra Fredrik in till jobbet vid o6.



På lördag har jag & stephanie dragit ihop ett tjejgäng (ca 14 tjejer) som vi ska bjuda på lite mat. Efter det ska vi visa Haileys underkläder och en annan tjej visar lite Mary Kay podukter, lite gott o dricka och tilltugg till det och givetvis en massa fnitter och tjejsnack också - innan det slutligen är dags för utgång, dans & drinkar på puben. (för de som vill såklart!)


Kommer bli SJUKT KUL!


Har fått några "avhopp", så är det någon/några som känner att ni vill komma - hojta till! Kan ju tillägga att det är en farlig blandning av åldrar. Från 18 - 30. Typ :)

Nu på Lördag
Runt 18-19 tiden
I stan (mer info får ni när ni hör av er) :p
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emelie

Jag kommer jättegärna.. Låter ju superkul :)

2009-11-04 | 22:06:50
http://emeliecharlott.blogg.se/
Cissi

Vilket kul initiativ ;)

Hoppas ni får det super!



Kram!

2009-11-04 | 22:50:40
http://cisan.blogg.se/
Agnieszka -2 barnsmamma

Ohh så synd att vi inte bor närmare varann för jag hade gärna varit med på lördag annars! Hoppas du hittade klädställningen!? kramis

2009-11-05 | 09:13:40
http://agnieszka.blogg.se/