Bosu



Idag gick jag på ett Bosu-pass och jäkla, vad det var... svårt! Otroligt roligt men oj vad muskler man upptäkte att man (inte?) har. Har tränat varenda en som legat gömd "där inne i kroppen nånstans".

Fick i sista sekund med mig Stephii. Känns lixom lite bättre om man är två som gör fel ;) Närå, det gick kanonens trots att balanssinnet inte var på topp :) 


Ledaren var också kanonbra. Gick igenom rörelserna på ett superbra sätt och puschade på & gav beröm. Härligt! I slutet sa hon "är det inte konstigt? Här har vi stått på en halv boll i ca 1 timme, rakt upp och ner, och ändå är vi dösvettiga!"


Klockrent sagt!


Blir nog ett pass nästa tisdag igen
- och ska jag vara riktigt ärlig så är jag minsann sugen på att köpa hem en sån där bosu-boll för hemmabruk. Kanske tomten ger mig en i julklapp? :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


mammagladh

Den där träningen verkar ju super rolig ju!

2009-11-24 | 22:58:18
http://mammagladh.blogg.se/
Carina

Bosu har jag aldrig hört talats om. Är det F&S som har det? Antar att det tränar de inre musklerna som pilates och core. Och visst kan man bli väldigt svettig bara av att hålla balansen och göra små rörelser.



Verkar kul, kommer garanterat att pröva det när jag får chansen.

2009-11-26 | 19:23:30
http://justmintoo.blogg.se/