Vikt?

Ja, hur har det gått med min vikt? Det är en del som undrat och nu ska jag ge er lite "inside info" :)


I ärlighetens namn har det gått upp för att sedan gå ner igen *puh* ;) Vissa dagar, när jag bara är sååå sugen, på nåt onyttigt så har jag varit svag - och tagit det. Varför man blir sådär svag har jag minsann inget bra svar på.



"Det bara blir så?"
 



Men, i samma stund som det där "ögonblicket" är uppätet så kommer samvetet smygandes... Tur det! För det resulterar oftast i en extra promenad...


Så, jag tänker inte sitta här som "fröken duktig" och säga att det bara är guld och gröna ängar, att det är superlätt att gå ner i vikt. För det är det inte. Man måste kämpa. Jag, måste kämpa.


Till alla ni som inte följt min viktresa innan, så äter jag alltså via GI-metoden. Jag undviker kolhydrater och satsar på rotfrukter och sallad istället. Äter kött som vanligt och gärna ägg-eller yoghurtfrukost istället för bröd.


* privat bild

Nu har jag varit på rätt spår ett tag igen och jag har - återigen - lyckats gå ner det jag gått upp.. och lite till. Sist jag uppdaterade min vikt hade jag stannat på -11kg. Och idag ligger den totala viktnedgången på -11,4 kg.


Hejja mig, inte sant? :)




Fast det är långt kvar till mitt utsatta "mål" så har jag goda förhoppningar. Det blir ju inget "Beach 2009", men vad sägs om "Beach 2010" ? Det låter - äntligen - helt OK i mina öron. Faktiskt. *fast klart att man brottas med tanken om att "hade jag bara varit striktare, hade Beach 2009 varit möjlig...." Men men, gjort är gjort och jag är i alla fall på rätt väg...



* privat bild


Man får skynda långsamt. Jag personligen tror inte på en superstrikt diret som inte tillåter några som helst godsaker, utan att man går upp en hel del igen sen när man slutat.. Förresten hade jag aldrig kunnat hålla mig till en pulverdiet en längre tid, jag vill tugga! :P


Min kompis Idiz äter Camebridge och är superduktig! Har gått ner massor på det, men som sagt. Jag är nog för svag ;)


Det är också skönt att ha en kompis som "kämpar med en"... Då får man ännu större motivation att hålla sig på rätt bana...


Det svåraste just nu är nog "motionen". Det blir endast mina promenader, som kan kallas motion... Jag hinner/orkar inte annat, även om jag faktiskt skulle velat. Men, kanske i framtiden?


Så är det nån av Er, som också kämpar? Hojta till så följs vi åt! Peppar varandra :)



* men en sak är säker, det blir med GI i bloggen framöver. Varför? För att jag har bestämt det!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ida

Superbra tycker jag!11.4 e ändå 11.4kg lixom som du blivit lättare av! Skönt..Och beach 2009 finns visst, du måste bara acceptera dig själv =)

Min beach 2009 känns faktiskt oxå sådär för nu när jag snart nått min målvikt så känner jag mig inte nöjd..Känner mig fet ändå..Man har fått ett beroende..Och tur att mina pulver påsar snart tar slut för jag håller på o döö av hunger...Sen blir det nyttigheter + onyttigheter för min del..Och jag tror som dig..Man ska kunna unna sig när man vill..men kanske att man tar den extra promenaden då eller en sallad t lunch..Hihi..Vi kämpar på vi..

Nu ska ja t jobbet strax..Have a nice day!

pöss o Kram

2009-05-21 | 08:37:20
http://idasilverbark.blogg.se/
Ida

Superbra tycker jag!11.4 e ändå 11.4kg lixom som du blivit lättare av! Skönt..Och beach 2009 finns visst, du måste bara acceptera dig själv =)

Min beach 2009 känns faktiskt oxå sådär för nu när jag snart nått min målvikt så känner jag mig inte nöjd..Känner mig fet ändå..Man har fått ett beroende..Och tur att mina pulver påsar snart tar slut för jag håller på o döö av hunger...Sen blir det nyttigheter + onyttigheter för min del..Och jag tror som dig..Man ska kunna unna sig när man vill..men kanske att man tar den extra promenaden då eller en sallad t lunch..Hihi..Vi kämpar på vi..

Nu ska ja t jobbet strax..Have a nice day!

pöss o Kram

2009-05-21 | 08:37:25
http://idasilverbark.blogg.se/
Världens Vackraste Flodhäst

Ta den tiden du behöver, de hjälper inte att pressa sig själv.

2009-05-21 | 09:43:16
http://babymyz.blogg.se/
Josefina

försöker också kämpa med GI som sagt.. Dock tycker jag att det är alldeles för dyrt, jag har helt enkelt inte råd : ( Hur mycket jag än vill, för det märks att min kropp mår bättre av att inte äta kolhydrater! Hur klarar er ekonomi det? Äter du recept från GI viktkoll, eller gör du egna? Har du kört alla faser, eller hur har du gått tillväga? Hade vart kul o utbyta lite erfarenheter, börjar bli lite desperat om jag ska vara ärlig :( Kram

2009-05-21 | 10:44:10
http://josefinamittilivet.blogg,se
Maria

Halloj, du är sjukt duktig som håller på. Hejja hejja, tänk så långt du nått redan=)=) Jag "kör" också GI sedan september förra året. Inget jag skriver om i min blogg för det blev ett himlans liv när jag gjorde det så jag valde att ta bort det... Tråkigt! men att tala om vikt och viktnedgång verkar vara känsligt för vissa. Men är glad att kunna läsa om dina GI mål för det har sporrat mig när jag känner att det vart tufft- som du själv skrev, nog är det tufft att avstå från allt smarrigt ibland.... Jätte kul att du skriver om GI iallfall- och visst mår man bra när man väl bytt ut sin kost? I do=)Jag har nästan nått min målvikt, och är så stolt för att jag faktiskt lyckats!

kram kram o din blogg(och bloggdesign) är toppen!!

2009-05-21 | 14:01:02
http://ekersens.blogg.se/
Tessan

Jag har oxå börjat med Gi nu, så det är bara kul att läsa om emra GI här =) lycka till, håller tummarna för dej!

2009-05-21 | 15:45:40
http://ericasmamma.blogg.se/
Jenny -

Hej,här är det en till som kämpar med vikten, fast jag kör viktväktarna! Förhoppningsvis når jag i mål någon gång :) I kväll har jag syndat, men det är ju helg och får motionera ikapp det i morgon istället ;)



Hihi



Hoppas ni har en fin kväll! Kram Jenny

2009-05-21 | 22:36:07
http://jennyn.blogg.se/