Trädgårdsdag idag också :)

Har precis duschat, nattat ungarna, plockat undan, dammsugit och torkat golven. Jag har också fixat med lite papper som tillhör företaget och allt detta på 2 timmar. Hejja mig! :)


Idag har vi som sagt varit ute hela dagen... trots en smula träningsverk från gårdagens trädgårdsjobb...

Barnens mormor och morfar samt morbror C kom och hjälpte till. Supersnällt, tack!!


Morbror C hittade en padda, som Ninni blev kär i :) Närå men det blev lite sura miner när vi skulle släppa honom i det fria igen, vilket vi gjorde ganska fort för att inte göra honom ännu mer rädd och stressad... Stackarn :)






Neo tappade hatten medan han fick mat.... hihi


Och det är minsann inte lätt att titta, när solen skiner... Det blir så ljuuust :P


Jag har sått jordgubbar och smultron... Fick alla av min mamma, superdupertack! Satte en himla massa smultronplantor borta vid hallonbuskarna också. Mys!


Som vi har krattat... och krattat... och krattat... Samlat rötter och stenar i det oändliga!


... men nu börjar det likna nåt va ? :P


Vattenspridaren har varit på en timme nåt, så förhoppningsvis "sjunker" jorden ihop så vi kan så gräs i morgon. Wohoo!


Och så här såg det alltså ut för 2 dagar sen. Mycket jobb men oj så fint det blir!

Vi har också flyttat både en stor krusbärsbuske (den på bilden) bort vid hallonbuskarna (se bild ovan) Blev super, och den gav lite "insynsskydd".. eller vad det nu heter ;) En av vinbärsbuskarna fick också en ny plats att stå på....


Nu är jag trött. Jättetrött. Men, ska försöka hålla ögona öppna en stund till i alla fall. Ninni har inte sovit middag varken igår eller idag, och bokstavligen stupat i säng. Jag överdriver inte om jag säger att det tagit 5 minuter, max! Skönt...


Hur har er helg varit??


Krambanan på er!


Och hörrni, ni glömmer väl inte min tävling? En sprillans ny BH från www.haileys.se står som vinst. Klicka på bilden till vänster så kommer ni direkt dit!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


sonja

Hej !



Ser att du med donat i trädgården !



Fint det blev det är värt mödan ....

har mest legat på soffan o snorat ....



Ha det gött !!

2009-05-18 | 15:03:58
http://rockabybaby.blogg.se/