Nehepp, nu bojkottar vi "talang"....

.... och där med basta!


Dom skulle ju lika gärna kunna byta namn till "Idol 2" eller nåt liknande, för det känns ju som om 99 % av alla som går vidare gör just det. Sjunger! B,b,b,b,b,b,booooooooring säger jag då.

Näe, de fräckaste hittils som - faktiskt! -. också fick gå vidare var ju helt klart Knäckebröds-killarna. Ni vet?



Fy sjutton vilken talang ;) Kanske inte, men det är i alla fall orginellt. Sådetså!



Jag kommer snart stupa i säng. Fick inte många timmars sömn natten som var, och det känns. Ögonlockarna är tunga som bly!


Dagarna bara springer iväg och det är verkligen full rulle hela tiden. Haileys tar mycket tid, det ska jag absolut inte sticka under stolen med, men åh vad det är roligt alltså!

* jag och min lilla Ninninus


Sen har vår allas lilla Ninninus kommit in i en väldig "mamma-period". Det är mamma, mamma, mamma hela tiden. Jag låter henne hållas och vi spenderar just nu väldigt mycket tid ihop. Stumpan och jag ♥ Även om det kan bli otroligt påfrestande ibland (som när vi lagar mat och hon sitter som ett plåster på mig!)älskar jag ändå tiden vi har tillsammans. Bara hon och jag. Den är så oerhört värdeful att ta vara på....




Hon har blivit så stor den sista tiden. Kan räkna till femton (med lite hjälp vid nr 3, där hon gärna säger 1 igen. Konstigt nog. 1214 och såvidare...) och färgerna tar sig dom också. Man kan föra "riktiga" samtal med damen och frågor som "vad e de?" får vi säkert ett femtital om dagen. Om inte mer!


Men detta innebär ju bara att vår lilla - stora - stumpa är nyfiken på världen som omger henne. Sen är det också ett slags test gentimot mig och Fredrik, för hon kan lätt peka på tex lampan och fråga vad det är. När hon ändå redan är väl medveten om att det är en lampa.


Säger man då "äpple", skrynkar hon ihop sin lilla söta näsa och utbrister; "nää", i en finurlig liten min.  




Man får numera tokhärliga svar på frågor som "vad har ni gjort på dagis idag" ? Vad var det för mat? Och frågar man vad hennes kompisar heter så är det ett glatt "Nääälli", Hannes, Bella, Chaaaali & Steffa som sprudlar ur hennes mun.

Steffa är Stephanie, som ju som sagt spenderat en massa tid här hemma i och med företaget vi har ihop. Så, det e en solklar favorit :)


Ninni pratar mer än gärna i telefon med mormor, farmor, morfar...  och svarar duktigt på frågorna som ställs även där. Helst ska man prata ostört, så med telefonen i ena handen går hon in på sitt rum och stänger dörren. Man kan ju undra vilka hemlisar som sägs bakom dom dörrarna. Mormor? Ninni? Berätta! *nyfiken :)


Ja gud vad tiden går fort! Stanna den en stund, någon?


Snart är det dags för mig att börja jobba igen. I September (jo det är SNART, tiden springer bokstavligt talat fram...) blir Neo 1 år och det blir ganska snart därefter dags att skola in honom på dagis, som det ser ut nu i alla fall. Jag får återgå till mina svettiga snickarbrallor, virke och verktyg som butiksbiträde på en byggmarknad, inget drömjobb men hey - det är i alla fall ett fast jobb!


Samtidigt går funderingarna till om jag ska fortsätta plugga till undersköterska, eller inte. Jag gjorde ju det innan Neo föddes, 100 % distans samtidigt som jag jobbade 100%, hade Ninni och var gravid. En termin är alltså avklarad, "bara" lite mer än en termin kvar. Men vill jag? Kommer jag kunna ge 100% fokus på plugg?

Med familj med två barn, ett jobb och sen företaget. Plugg uppepå det, rimligt? Klarar jag?


Jag vägrar låta min familj bli lidande. Jag själv däremot vill utvecklas, träffa nya människor - få nya kompisar. (jag är så sjukt trött på många av mina sk "gamla kompisar", skiter i det totalt nu!)  Jag vill känna att jag har ett jobb jag bara ÄLSKAR att gå till. Men samtidigt, hur många vill inte det? Och vad är det egentligen för jobb, som jag skulle "älska"?


Åh, det finns så många tankar och funderingar. Många önskningar och viljor och åh, vad man känner sig otillräcklig ibland. Håller ni inte med?



Jisses vilket långt inlägg det här blev. Jag som bara skulle skriva lite om "talang" innan läggdax.





Men hörrni, kom gärna med synpunkter och tankar och funderingar som NI har kring allt. Alltid skönt att få höra andras åsikter, framtidsplaner och önskningar. Det får en kanske att få upp ögonen för andra saker, och inte bara tänka i dom banorna som man själv alltid annars hamnar i. Dela med er vetja! Det finns ju inga "fel"... inga "rätt" heller för den delen..


Bamsekramar på er allihop
- sov gott! 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emelie

En fråga, jag undrar om du möjligvis skulle kunna hjälpa mig med 2 saker på min blogg. Jag blir galen, jag kan verkligen inget när det gäller de:(

Om du vill, orkar och hinner alltså. Men jag tror inte att de tar såå lång tid...

Jag skulle nämligen vilja ha en räknare på min blogg så jag ser hur många som varit inne. Har laddat hem en om har koden som ska läggas in ngn stans, gjorde ett försök men nej de gick inte. Sen har jag länge funderat på HUR man instället för att liksom skriva ut en webb adress kunna skriva HÄR eller tex ditt namn om jag vill länka till dig! Ska ju vara med på din BH tävling men roligare om jag skriver namnet istället för hela långa webadressen:)



Kram på dig

2009-05-09 | 10:16:33
http://emelieidafriberg.blogg.se/
sonja

Hej !



Tackar för hjälpen igen.... Jättesnällt

2009-05-09 | 13:19:21
http://rockabybaby.blogg.se/
Linda

Hoppas ni harhaft en bra helg hittills.

2009-05-09 | 22:32:36
http://easytolove.blogg.se/
Anonym

Hejsan!

Tack så mycket för hjälpen!!

Ska pröva de med länkar och se om jag klarar det:)



Kram

2009-05-09 | 22:49:51
http://emelieidafriberg.blogg.se/