Måndag, igen....

Så har hela sköna helgen sprungit förbi i en väldans fart, i vanlig ordning, och det är måndag igen. På nåt sätt så är just måndagar den tråkigaste dagen på hela veckan. På måndagen är det längst till nästa helg och man har nyss varit lediga tillsammans.
Hela familjen.


Jag önskar att det vore tvärtom. Att man jobbade lördag och söndag, och var ledig resten av veckan. Det vore ju alldeles toppen, tycker ni inte? Givetvis skulle man ju få ut lika mycket i lön o så, såklart :)


Jag tycker det är konstigt, det där med att jobba. Eller i alla fall tiden man gör det. Man jobbar ju sig igenom livet. Har man ett heltidsjobb, måste man ju jobba mer än vad man träffar sina barn. Tänk vad mycket man missar! Jag får ångest av bara tanken... tycker jag missar mycket nu när Ninni bara är på dagis 15 timmar i veckan, hur ska det gå sen då? :S


Och på helgen är det ju som oftast en massa andra "måsten" som ska göras....


Jag antar att det handlar om att prioritera den lediga tiden man har tillsammans? 



Så, kommer ni hem till oss någon gång och det ligger dammtussar i hörnen - beror det bara på att jag har prioriterat min familj istället för dammsugaren...

Min familj som jag verkligen älskar över allt annat!
 ♥



Och som nån Anonym skrev i en komentar för ett tag sen; " varför har ni redan skaffat barn, ni som är så unga. Och två dessutom? Vill ni inte ha något att se fram emot i framtiden? Nu har ni ju "redan gjort det där"....


?


Ursäkta, men jag fattar ingenting av det du skrev. Vadå ingenting att se fram emot? Jag har väl MASSOR att se fram emot? Barnens utveckling, till exempel. Både små och stora saker som dom lär sig, gör att man blir stoltast i världen. 


Och vem vet, det kanske blir fler ungar i framtiden...
*med betoning på framtiden ;)
 



Framöver hoppas jag att vi förlovar vi oss, skaffar hus och gifter oss ♥ 
* jag älskar dig Fredrik


Så, jag har väl MASSOR att se fram emot? Man kan säga att mitt liv just har börjat... för det var nog så, att livet började när Ninni kom till.

Mitt "riktiga" liv. Mitt & Fredriks liv. Familjens

Åh, vad jag är lyckligt lottad!   
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka

korkad kommentar du hade fått där.... självklart har man en massa att se fram emot med barn! Kramar

2009-05-11 | 08:54:00
http://agnieszka.blogg.se/
Sonja

Ha ha måste vara nån riktig moral kärring som skrev det där om barnen En sån som väljer karriär först .. och sen när det är dax att skaffa barn är dem 45 år och då är det för sent ..... ÅÅHH vad dem ångrar sig sen .....



Jag själv var 17 år när jag fick mitt första barn

och tänk vad mycket man hinner sen när barnen har flyttat ut man kan Resa NJUTA av sina BARN BARN

tänk on man är typ 70 när man får första barn barnet då orkar man ju INGENTING jag hoppas jag får Barn barn om 10 år ca .... LÄNGTAR



Nehe detta blev långt ..... Hoppas ni får en bra dag !



Nu ska jag ha GOOOS med min lille man idag Skönt o vara ledig på Måndagar !!

Ps: Jag kan bli en ny Vän blink ... man tappar många kompisar Tyvärr när man får barn tidigt....

men sen när dem själva får barn kommer dem krypandes.....

2009-05-11 | 08:59:50
http://rockabybaby.blogg.se/
madde

Ja du har ju massor att se framemot,barnen utvecklas ju så det händer ju alltid något.

Säkert någon som bara är avundsjuk som skriver så....

Ha en toppen dag

Kram Madde

2009-05-11 | 11:00:54
http://mammamaddesblogg.blogspot.com
Laila

Hej,hej läste ditt inlägg och jag förstår inte heller vad personen menade med de.Jag fick mitt första barn när jag var 30 och jag kan känna i bland att jag skulle ha skaffat mig lite tidigare.Men,men det finns alltid bra och dåliga saker med allt

Men en sak är i alla fal säker man ångrar aldrig sina barn hur gammal man en är ung som gammal...



Jag tycker att ni är en fin liten familj som är precis som vilken som helst...



Ha det så gott

2009-05-11 | 12:17:32
http://kevinochsimon.blogspot.com/
Hondjur

Herregud, vilken idiotisk kommentar. Jaja, vissa förstår väl inte bättre helt enkelt. Sorgligt!

Vilken fin bild på dig och fredrik förresten!;)

2009-05-11 | 12:44:49
http://sagoelin.blogg.se/
Thessan

Usch ja lyssna inte på vad den anonyma skriver :S Kan man inte ens stå för det så vafan? Som du säger så har du ju ändå mke att se fram emot =)

2009-05-11 | 13:49:22
http://tessibonkaan.blogg.se/
MamiiJ ensamstående mamma till två.

vilken fin bild på er och en väldigt läsbvärd blogg du har =)

2009-05-11 | 20:23:53
http://mamiij.blogg.se/