Lite av varje

Har flängt omkring största delen av morgonen, trots mina planer om att "ta det lite lugnt" idag.. Men här kommer en liten snabb uppdatering i alla fall :)


Några supersöta grejjer jag köpte till ungarna igår... En gosig filt till Neomannen för 64 kr (har kostat 175 :-) och en söt liten uppstoppad gosedjurs robot till vår lilla mys-ninninys ;) Även den var på REA och kostade bara 40 kr (har kostat 195:-) Galet billigt!


Fick frågan av min brors tjej om filurerna är med i barnprogram eller "kända figurer" ? Men, Inte så vitt jag vet, vet ni? :D


Var en sväng på Apoteket i mose igen (var ju där igår med!) På gårdagens middag hos min bror konstaterade min mamma (som jobbat som undersköterska många år) att lilleman har fått Böjveckseksem (atopiskt eksem) Så där inhandlades svag kortisonsalva, som ska smörjas 2 ggr/dag...


Sen har jag oturligt nog (och på något mystiskt sätt) fått en inflammation i tandköttet vid min underläpp! Är illrött, svullet och där är en "hyfsat stor gul fläck"... Gör fruktansvärt ont faktiskt... men jag hoppas att den där lilla tuben innehållande "smärtstillande och bakteriedödande" gel, kommer hjälpa inom kort.   





Nu har vi också gått och blivit rikskändisar ;) Hehe, närå men båda artiklarna om oss - och http://www.haileys.se/ - är numera publicerade. En artikel i gratistidningen Commersen och en i Blekinge läns dagstidning. Woho!


Vi blev väl inte riktigt nöjda direkt, men hey... det var ju gratis! :) Och vi har faktiskt fått några beställningar till från Karlskrona, säkert tack vare Commersen (för BLT skrev varken ut "Haileys" eller adressen, så inte så många som kan hitta oss där egenom ju ... !) Men det var en kul grej, och nu är vi ett par erfarenheter rikare, man får se det så....


Läs hela artikeln på Commersen här ....  ska se om jag hittar artikeln från BLT lite senare..


Hojta till med länken om nån av er hittar den först, tack :)




Den som vann BH:n från http://www.haileys.se/ var faktiskt en som MAILADE oss, motiveringen till varför just HAN (jo, det var en kille!) fick vinna var denna;

Godmorgon!


Som du märker är jag kille så nej jag tävlar inte åt mig själv utan åt min flickvän.
Senaste häromdagen gnällde hon för att hon inte hade några fina bh:ar och att alla hade gått sönder, fråga mig inte hur.
Olyckligtvis vad min bror och hans flickvän på middag igår, med tog dom sin boxervalp Hamlet. Hamlet lyckades hitta en av Lollos hyffsatt fina bh:ar i tvättkorgen och käkade upp en kupa. Hon orkade inte ens bli arg men jag vet att hon inte känner att hon/vi har pengar för att prioriterar underkläder just nu.


Därför hade jag velat vinna, dels för att tjejen behöver det men också för att göra henne glad om kompensera henne för att byrackan åt upp hennes!



Nu ska jag hålla tummarna hårt och önskar dig en trevlig dag,
själv måste jag nu kubba till jobbet ;-)


/ Adam



Vi säger STORT GRATTIS till Adam, och tacka alla Er som varit med och tävlat!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina

Jag länkade till artikeln. Än en gång: Lycka till med affärerna!

Och tänk vad glad Adams tjej ska bli när hon får en BH. Sånt kan ju jag glömma.

2009-05-28 | 13:16:41
http://justmintoo.blogg.se/
Sonja

åhh vilka fina fynd ...



Kul med" gratis" annonser

Nu när ni blivit kända får vi sätta fart och bestämma shopping dag =)



Jag har REA i Butiken !! = )

Måste ju få väck det gammla .....

2009-05-28 | 13:31:25
http://rockabybaby.blogg.se/
Madde

Jag har en liten eksem kille här med och mitt tips är,smörj alltid med miniderm gärna 2ggr/dag (finns receptfritt på apoteket) så huden håller sig mjuk. Och be BVC sköterskan skriva ut en salva till honom för det blir ju billigare då med :-)

Kram Madde

2009-05-28 | 20:03:18
http://mammamaddesblogg.blogspot.com
Ida

Hej



Hoppas att salvan hjälper så han slipper exemen snart. Inget kul det dära :-(



Ha det bra



//Ida

2009-05-28 | 22:46:45
http://emelieozander.blogg.se/
Jenny

All reklam är nog bra, man fâr nog inte vara för svâr i början, när ni väl kommit i gâng sâ kan du sâlla bort.

Jättebra att det fungerar!

Kram

Sonja

nanana jag vet nåt som inte du inte vet .... hehe

kan inte säga det här tyvärr.... vi kanske hörs på MSN nån dag =)

2009-05-29 | 13:42:26
http://rockabybaby.blogg.se/