En underbar dag!

Vi har haft en alldeles underbar dag idag också. Tänka sig att det fantastiska vädret håller i sig! Underbart.

Vi har nyss vinkat hejdå till vårt besök, som bestod utav Ida, Jimmie, Isabelle & Noel. Vi har grillat, tjejerna har busat, killarna har jollrat, vi har snackat och myst - och fikat, såklart.

Bild uppdate på det kommer senare, sitter vid laptopen ni vet....


Annars har vi torkat alla golven idag. Vi var till och med så ambitiösa att vi lyfte ur båda våra sängmadrasser så vi kunde komma åt att dammsuga och torka ordentligt där under. Skönt att ha det gjort... Typiskt nog så gled ena madrassen rakt ner på min stackars fot/stortå, när vi skulle lägga tillbaka dom. Aj, så ont det gjorde. Ja, det kom faktiskt några tårar. Fy sjutton! Men, efter att Ninni "blåst" på mammas onda fot, kändes det ganska bra igen.

Den fick dock ett "blått streck" över nageln.... Aouch!


Jag och Ninni for och hanlade på City Gross också.. Vi bojkottar både Willys och coop/maxi för City Gross. Enda nackdelen (märkte jag idag!) är om kidsen behöver gå på toa. Detta hände nämligen oss idag, Ninni behövde göra nr 2 - och när hon behöver göra det, behöver hon göra det snabbt.


Så. Jag bar iväg med henne ut genom kassorna och frågade, i förbifarten, kassörskan om det fanns nån kundtoalett i närheten? Jo, "där" sa hon och pekade. "men det kostar en femma... Eller så kanske kundtjänst har en polett att låna ut.."

Femma, femma, femma.... ? Såklart var det tomt på femmor i börsen och jag vandrade bort till kundtjänst för att be om en polett, men tror ni damen som stog där hade nån? Nej. tror ni hon kunde låna mig en? Nej. Det var bara att ställa sig i kön till kassan för att kunna ta ut en femma. Då kom nästa problem. Man måste köpa något för att kunna ta ut något "över beloppet". Suck. Jag roffade åt mig en mjölkfri tablettask och muttrade lite surt...


Tillslut så fick vi i alla fall en femma (och en tablettask till Ninnis förtjusning!) och kunde rusa in på toa. Tur, vi hann i alla fall.... Duktiga stumpan! Så, dagens ris till CityGross som inte ens kan låna ut en femma för akut toabesök, inte lätt att be en 2-åring att knipa...... men som sagt, annars gillar jag dom och kommer fortsätta handla där i framtiden me....

Nehepps, dags för ett Ninni-bad och sen ska stumpan bums i säng.

Hörs sen! kramar



 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka

ja klart vi kommer och hälsar på om vi åker ner! Vi bor i Nyköping, så har ni någon gång vägarna förbi så är det bara hojta till!



kram kram

2009-05-02 | 19:57:02
http://agnieszka.blogg.se/
Fia

Ajajaj, det där med madrassen lät inge kul. Jag skulle klippa klorna på våran ena katt och klämde mig på klosaxen. Kom några tårar för mig också:S

2009-05-02 | 20:33:18
http://dagarmedfia.blogg.se/