Åh lilla söta Fantastiska Tim!

Vet inte om det är nån bland er som har följ Tim och hans kamp mot cancern?

En gång för längesen klickade jag mig in på en blogg, som ledde till nästa, som ledde till just lilla söta Tims blogg. Ja, eller egentligen är det ju hela hans familjs blogg. En blogg för nära och kära. För utomstående. För alla.


Familjen Ahlgren måste vara starkare än både Pippi och Bamse tillsammans. De har kämpat mot Tims cancer sedan 2004, de försökte att alltid se det BRA sakerna som skett och inte fokusera på det dåliga. Vissa inlägg har skrivits av frustrerande fingrar. Hjälplösheten är nog värst. Att se sitt barn bara tyna bort, utan att kunna hjälpa. Att höra hur ont barnet har, utan att kunna trösta. 


Jag klickade nyss in mig på Tims blogg, så som jag gjort miljoner gånger innan, och att läget var illa visste jag redan.

Den här texten slog mig i ansiktet:

 Igår Torsdagen den 7 Maj kl. 22.10 så lämnade Tim oss för att åka vidare till himlen!!
Världens bästa lilla Tim orkade inte mer och vi hörde hans gulliga fina hjärta sluta slå!!
Allt känns fruktansvärt t.o.m 1000 ggr värre än vad man tror men allt gick fridfullt till och han slapp smärtan.
Vi kommer skriva mer men detta är vad vi orkar just nu!
Kram på er alla!!


Tårarna
bokstavligen rinner ner för kinderna. Jag läser. Och läser det igen. Kan inte förstå. Varför? Varför ett barn? Varför över huvudtaget???


Alla mina tankar går till familjen Ahlgrens just nu, extra många tankar till Tims lillebror Johan, som också varit en enorm kämpe!



Jag tittar till mina barn som sover gott i sina sängar. Ett lyckorus sprider sig genom kroppen och jag är så oerhört tacksam, att dom är friska. Tim har satt ett spår i mig, ett spår som jag alltid kommer bära med mig..

Ta hand om dom du älskar, visa & berätta att du älskar dom. Ha roligt & var glad. Gnäll inte över småsaker, det finns dom som har det betydligt värre... Lev livet, för man vet aldrig när det tar slut.


För visst är det lätt att glömma sånna saker när man är mitt uppe i vardagen?


* Mitt bland tårarna försöker jag koncentrera mig på de positiva sakerna, så som Anna-Karin & Janne gjort genom hela Tims resa. Nu är du fri Tim, nu slipper du ha ont.

Vi ses i Nangijala ♥



* Tim har spelat in en underbar sång, orkar ni - så lyssna. Jag har hört den många gånger innan, men just idag orkar jag inte lyssna på den. Det blir bara för mycket, även för mig som inte "kände" Tim irl. Han kämpade tappert, men cancern vann ändå tillslut.

Jäkla skit.


Vill ni besöka Tims Blogg kan ni göra det HÄR
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina

Livet kan vara så grymt och orättvist. Och visst borde man glädjas mer åt allt man har istället för att gräva ner sig i det man inte har.



Fast just nu skulle jag vilja ha lite fina pengar att shoppa för i Norrköping i morgon eftersom jag "inte har nånting" att ha på mig.



Dumma tankar men känns som min verklighet just nu.

2009-05-08 | 15:01:08
http://justmintoo.blogg.se/
Sosso

Skit...skulle inte ha lyssnat...stor tjuter ju u ju ...fattar inte hur nått så oskyldigt som ett barn som inte startat sitt liv redan kan vara borta



detta var ett otroligt fint inlägg...



Hälsningar



Sosso

2009-05-08 | 20:52:32
http://lomia.blogg.se/