10 timmar i trädgården!

Igår befann jag mig i trädgården, 10 timmar i sträck! Vi grillade hamburgare som vi mumsade i oss utomhus och enda gången jag gick in var för att gå på toa/hämta nåt. Ninni var med mig ute nästan lika länge innan hon gick in till pappa för att få ett varmt bad och sen hoppa bums i säng. Härligt, men jag kan ju tala om att det känns i kroppen idag! :D


Ninni med stora rabarber

På me stövlarna (helst till jeanskjol ;) and here we go!

Min pappa ställde dit ett par pallkragar som jag sådde lite godsaker i ...

Han köpte plantjord som vi kånkade upp och i lådorna...


sen sådde vi frön, jag och Ninni. Fast bara i den ena. I den andra lådan ska jag köpa lite jordgubbs & smultron plantor... DET är mumma :)


Såhär såg det ut i veckan, när Ninni och mormor var ute och busade... Lägg märke till hallonbuskarna till höger, och stenarna som ligger där... "efterbild" kommer en bit ner.. :)


Min pappa tog fram fräsen, för att fräsa upp jorden så vi kan kratta bort alla rötter och stenar.. sen ska det sås gräs!


Vid hallonbuskarna la vi ut en ogräsduk, som vi sedan la en massa (massa!) täckbark uppepå. Grymt snyggt men OJ vad många påsar täckbarn det gick åt! Tror pappa åkte och fyllde bilen 2 gånger, om inte 3...

Superfrächt ju! *kolla mot "förebilden" ovan...



Och när vi avslutade dagen vid 19-tiden, såg det skutligen ut såhär.. (se gärna mot "förebilden" ovan) Skillnad huh?


Och för att ni ska få en bättre inblick i "vart" vi är och jobbar.. så är det alltså på vår baksida, brevid gungorna... Bilden är tagen från vår trappa som leder oss direkt in till köket...


Idag? Ska vi försöka hinna fräsa den framtida gräsmattan en gång till.. sen ska det krattas och sen sås gräs, som sagt. Eventuellt ska vi också flytta på en vinbärsbuske, och kanske också på krusbären? De står lite dumt till nu nämligen...



Det var såklart inte bara jobb, vi hann med lite bus med vattenslangen också ;)



Jag gick in vid 19.oo och tog mig en lååång behövlig dusch. Peelade mig och epilerade benen. Var ett tag sen jag gjorde det och det märktes, kändes betydligt mer än vad det brukar ;) Men jag härdade ut... Skönt att slippa raka varannan dag!



Så, det blir en "ute-dag" idag också. Underbart när vädret håller i sig, solen skiner redan och flaggan hänger livlös. Ingen blåst här inte, änsålänge i alla fall :)
GOD MORGON på er förresten! :D

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


maria

jisses va duktig du har varit :)

Känns skönt va?! Man brukar alltid somna extra skönt efter en sådan dag!!



kram

2009-05-17 | 08:47:30
http://zigmagirl.blogg.se/
Therese - Eira min ögonsten - Bloppis!

Vilken härlig dag ni verkade ha! Mysigt! Och det vart jättefint! Stor skillnad!

2009-05-17 | 09:24:51
http://eiraheidemo.blogg.se/
Bella

vad tycker du om epilatorn? är den bra? har funderat på att köpa en men har aldrig kommit så långt ;) kram

2009-05-17 | 12:26:50
http://bellanova.blogg.se/