Tradera

Sålde två klädpaket på tradera för ett par dagar sen. Ett "tjejpaket" och ett "killpaket".  Valde att skicka med DHL eftersom de hade 50 % på fraktkostnaderna - inkl emballage. Packade ner kläderna i lådorna jag hämtat ut och Fredrik åkte iväg och lämnade in dom.

Dagen efter får jag ett samtal från en av köparna; "eh, jag fick ett paket med tjejkläder.... det måste blivit något fel"


SUUUUUCK!! Då har de på inlämningstället FÖRVÄXLAT adresslapparna! Eftersom vi skickade med DHL är det nämligen de på inlämningsstället som klistrar på adresslapparna på paketen.... Så, nu är det ett farligt ringande hitan och ditan. Både till DHL och till inlämningsstället. Suck, suck & dubbelsuck! 


Såklart är det ingen av oss som vill betala ytterligare fraktkostnader - som nu ligger på det dubbla igen, minsta paketet går på lite över 100-lappen - så det är bara till att vänta på att de ringer mig. Hoppas det sker idag, så jag får det ur världen! 

Fast, jag har i alla fall lagt ut en massa kläder på tradera nu i morse. Rensade nämligen ur Neos garderob igår och OJ, han har ju knappt några kläder kvar! (jo, några ligger ju såklart i tvätten också... men ändå..!) 

Kanon att man kan tjäna sig en hacka på köpet ju :P Har mest lagt ut märkeskläder som MOLO, POP, HJORT, KiK*KiD, BAMSE, DADA..... mm Och de brukar ju gå för lite pengar... Även denna gången hoppas jag ;)
 

Nu är det dax att äta frukost. Klockan 10.oo har Fredrik FINAL:en i Guitar Hero tuneringen han var med - och gick vidare - i för två veckor sen. Man kan ju alltid hoppas han vinner, så håll era tummar nu  :) 


Vid 15.oo åker vi till Ryd för att gå på KALAS. Fredrik syster fyller år och vi är bjudna. 


Så, det är minsann full rulle idag också :)  
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Elin

Så trist när det strular. Det är det som är den jobbiga biten att sälja på tradera tycker jag, ofta händer det någonting...



Hoppas att du får en fin dag!

Kram

2009-03-28 | 09:41:10
http://edvinsmamma.blogg.se/
Fia

Guitar Hero är riktigt skoj:) Sambon + en kompis sitter och spelar lite:)



Hoppas allt är bra med er!



Kram

2009-03-28 | 15:55:37
http://dagarmedfia.blogg.se/
Jonna

Vi råkade ut för samma sak när Micke skulle skica med DHL, så tröttsamt =(

2009-03-28 | 19:27:13
http://jonnaa.blogg.se/