Jisses vilken skillnad! :P

Nu är det färdigmålat för ikväll, nästan 3 timmar tog det. Gick ändå hyfsat snabbt, om man tänker på att alla lister och runt kontakter o dyl målades med pensel. Det som tar tid ju!


En jäkla skillnad blev det! När ni ser bilderna får ni tänka på att den färgen som inte är målad, ändå kändes "hyfsad vit", innan resten målades och jag verkligen förstog hur vitt ser ut ;) Och ändå är det ingen kritvit färg, utan en bruten vit. Wow!



Kanske bäst att byta kontaktuttag och tänd/släck-knapps dosor också.. för det där ser ju inte riktigt klokt ut! :D


Tuuuuur att vi inte har köksdörr i vanliga fall, för då hade jag åkt på att måla den också. Men nu när det pågår renovering är det underbart med dörren... tur den fanns i förrådet.



*renovering pågår :)



Så har även denna dagen gått. Jag ska strax hoppa in i duschen och duscha av mig allt "rollerstänk". Ninni är fortfarande vaken (!) men ligger i sin säng i alla fall.. Hoppas nu ögoninflammationen har gett sig till morgondagen. Hoppas.


I morgon hoppas jag att jag hinner med att måla väggarna gång nr 2, så att det är helt klart sen. Hade varit kanon om jag hunnit måla taket också.. ska bara slipa av det jag spacklade igår, sen tvätta av  det och sen är det också redo att målas.


*** mobiltelefonen ringer ***

Lite senare..


Åh, det var nån som ville köpa vårt gamla kök. Va kul! Inte för att jag skulle vilja ha det men... ;) Närå, det är väl OK egentligen antar jag... men aningens slitet... Men, imorrn kommer dom o kikar på det i alla fall...


Nu är det sängen som gäller. Ninni sover sedan nån timme tillbaka och jag är nyduschad!


Hörs imorrn!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Elin

Blir fint!

Vilken färg var köket innan?

Kram

2009-03-17 | 22:06:54
http://edvinsmamma.blogg.se/
freja

åååh, fan va nice att få göra om lite hemma! :D:D älskar heminredning osv!

2009-03-18 | 00:42:50
http://stocktownstories.blogg.se/
Josefine

Så mysigt/kul :-) Längtar tills jag kan få börja inreda och fixa ordning i barnrummen sen i huset längtar längtar längtar

2009-03-18 | 08:39:07
http://dendarfin.blogg.se/
Evelina

åh vad kul att renovera!! jag vill verkligen få jobbet jag sökt, då flyttar vi och då blir det hus! och då ska det renoveras=)=) ha en bra dag!!kram*

2009-03-18 | 12:59:36
http://evelinalinnea.blogg.se/