Gomorrn!

Hej. I dag känns det mycket bättre..


Det var som jag trodde i förrgår, Ninni har fått ögoninflammation. Ögonen är precis igenklistrade, värst är det nu på morgonen - ja allra värst är det såklart direkt när hon vaknar - men även i går eftermiddag/kväll så rann det en massa från ögonen.


På nätterna vaknar vi av att hon är ledsen, jätteledsen, när hon försöker öppna ögonen - och den dumma "geggan" stelnat, så underfransarna sitter ihop med övre ögonfransarna. Stackarn.


Ringde VC igår för att få hjälp, men tydligen är det helt plötsligt egenvård som gäller i 3-4 dagar, innan man kan få träffa doktorn och få receptbelagd salva utskriven. Konstigt, förra gången var det inga problem att få den. Men, vi får väl försöka hållas.


Baddar med mjuka bomullspads och ljummet vatten, samt ögontvätt, men hittils har det väl egentligen inte gett något läkningsresultat utan de tar bara bort gegget för stunden.


För övrigt är hon ändå hyfsat pigg, skönt det. Så, det blir till att ringa dagis och berätta att hon inte kan komma idag heller - snart har hon varit hemma från dagis i 14 dar, pga  sjukdomar som härjat... Hoppas det är över snart!



I går eftermiddag begav jag mig ut för att handla födelsedagspresenter. Dels till min lillebror som fyllde 20 år igår - Mega grattis än en gång - och sen till min farmor som fyller år IDAG - GRATTIS, älskade lilla farmor!!! 

*Ninni & min numera 20-åriga lillebror ;)


Sen åkte jag hem för att hämta Neo och så åkte vi två på "kalas" hos mina föräldrar. Ninni och pappa fick tyvär stanna hemma, ögoninflammation smittar ju så lätt så det kändes lika bra.. 


* Ninni och hennes två morbröder i Egypten, November 2007

Nu längtar vi en massa till min andra bror "flyttar hem" igen, visseligen på obestämd tid, men efter att ha pluggat i Uppsala i flera år och varit utomlands en massa så är vi tacksamma för alla dagar han "bor hemma" :) 

För C, ditt hem är och kommer alltid vara - i Karlskrona. Varesig du vill det eller ej :D


Neo ser också fram emot att träffa sin morbror C för första gången... Så i April, tror jag det var, ses vi igen!


Nu blir det frulle och idag har jag väl egentligen inga direkta planer, mer än att mysa med mina barn. Får se om jag lyckas måla taket och väggarna i köket, medan barnen sover efter lunch - annars får det helt enkelt vänta lite till....


Ett (eller kanske tom två?) paket kommer att dimpa ner i brevlådan idag. Wii va kul, mer om dom sen! :)

kram
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Therese - Lurans blogg

Stackars Ninni, ögoninflamation, det är ju så obehagligt för de små - och som du skriver smittsamt... hoppas neo klarar sig!



Sr ju att du verkar bo i Karlskrona, där bor min bästa kompis som jag träffade när vi pluggade i Umeå, och jag brukar försöka åka ner en gång per år. Älskar staden!!! Trots blåsten ;-)



Kram, kram!

2009-03-17 | 08:42:00
http://lurans.blogg.se/
Jenny

Hej gumman,

Åh stackars liten :( Usch va jobbigt det är när barnen aldrig blir friska, min sessa är ju i princip aldrig frisk heller... kommer nog bli många vab dagar för oss när hon börjar på dagis:(



Hoppas behandlingen hjälper så snart som möjligt! Hoppas ni får en fin dag, kram Jenny

2009-03-17 | 08:49:21
http://jennyn.blogg.se/
Madde

Ska bli spännande att få se din webshopp sen, för det va väl det de va....

*Lilla Ludvig föddes 30/11 så han är ca 3½månad nu.

Ska du tillbaka till J&f sen?

Kram Madde

2009-03-17 | 08:58:53
http://mammamaddesblogg.blogspot.com
Ida

Stackars lilla Ninni... Konstigt att ni inte fick komma till vc direkt. Fick vi med Zander.. Dom e ju lustiga ibland. Känns ibland som att dom gör som dom själva vill...



Allt väl annars?

2009-03-17 | 09:20:14
http://emelieozander.blogg.se/
maria

Hej!! usch låter inte kul med Ninni. hoppas att hon snart blir bättre



ha en bra dag så gott det går



kram

2009-03-17 | 10:24:43
http://zigmagirl.blogg.se/