Tjingeling!

Sådärja. Nu är vi hemma från "kalejset" på Ninnis dagis. Ja, för att vara helt ärlig så var vi hemma för nån timme sen, men efter det har kidsen fått både pjamas och mätta magar, lite Bompa tittande och godnattsaga. Neo somnade som en stock medan Ninni fortfarande ligger och blurrar i sin säng, som alltid innan hon somnar :) *söte 



När vi var och storhandlade idag så köpte vi ytterligare en massa såpbubblor till Ninni. Det är verkligen ett populärt tidsfördriv, hon kan hålla på med sina bubblor hur länge som helst!



... vi har testat att göra "egen" såpbubbelsörja, med vatten o diskmedel,  men det blir inga bra bubblor.

Nån som har tips? Recept? :P
 


hihi.. cool bild huh? :P



Sötnos!



Visst är dom vackra? Bubblorna....



Neo sov bort hela förmiddagen, så visst är det något hans kropp måste fighta mot.. troligtvis förkyldning och tänder..



Gåstolen vi fått låna av barnens mormor och morfar är poppis! (hos BÅDA ungarna, kan tilläggas!)



Fina Ninni påväg till Dagis, nu ikväll...



... och underbara Neo! Majskrokar är en solklar favorit! Han blir helt tokig, när han ser dom :)



haha, lite småläbbig bild (med majskroke-smul på kinden!) men här ser man i alla fall 3 av hans 4 tänder som är påväg fram.. Åh gubben, jag förstår att det kliar och gör ont! *men snart är det värsta nog över ska du se...


Nu ska jag kolla lite på Dr Phil :) Får passa på nu när Fredrik inte är hemma *han bojkottar Phil nämligen ;)



Hörs om en stund igen! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Hej Hej!

Vilka fina bilder du lagt in, och fina kläder. Vi har också kläder från lollopard, underbart mjuka.



Jag har en ny tävling i min blogg, kika gärna in om du har tid.



Jag har en ny tävling hos mig där man kan vinna en barnpyjamas. Tävlingen avslutas 10 juli



http://www.annakarlsson.se/blogg/2009/06/11/vinn-en-alfons-aberg-pyjamas/

2009-06-11 | 20:32:31
http://www.annakarlsson.se/blogg/
Evelina

oj vad längesen jag läste din blogg! Bir inte så mycket data sittande nu på sommaren och när man jobbar. Skäms på mig, gillar ju din blogg! :D Vilka fina bilder! nr 2 och 3 är riktigt fina med bubblorna!!! Hoppas allt är fint med er:)

2009-06-11 | 20:37:18
http://evelinalinnea.blogg.se/
Carina

Ninni verkar verkligen vara en go tjej. Såpbubblor är kul både för stora o små. Vet att det finns nåt på apoteket (tror jag) som man ska ha i såpvattnet för att dom inte ska spricka. Har aldrig prövat det själv. Borde väl finnas nåt recept om man googlar.



Lilla Neo trötter. Hans säng verkar lite kort - men väldigt bred.



Ha en skön kväll!

2009-06-11 | 21:02:16
http://justmintoo.blogg.se/
Johanna

Receot på såpbubblor!!

2 dl yes diskmedel (Fungerar inte med något annat)

8 dl vatten

1/2 dl eller 1 dl glycerin, kan köpas på apoteket

en nypa socker.

Blanda väl,men skaka inte för mycket på flaskan, det blir så skummigt då. Lämpligt att blanda i en 1,5 liter petflaska.



Lycka till!!



2009-06-11 | 21:24:04
http://johannaingered.blogg.se/
Carolina

Härliga bubbelbilder!

En ny tävling i bloggen, ta chansen o vinn ett valfritt plagg- bland annat Nova Star finns att välja på ;) kram

2009-06-11 | 21:59:02
http://carolina1979.blogg.se/