Dagen; Barnens gård!

Ja idag började jag & ungarna dagen med att gå ut i solen som befann sig på baksidan. Poolen fylldes med vatten, bikinin kom fram & vi plockade våra första egenodlade, solvarma jordgubbar! Mums


Vid lunch ringde barnens mormor och kom med ett strålande förslag.
 "ska vi inte åka till Barnens gård?"

Eftersom Fredrik behövde få sova i lugn och ro eftersom han hade jobbat natt (och gör det inatt med) så passade det ju perfekt! Så, efter en snabblunch hemma och efter jag packat väskan & picknick korgen med alla behövdligheter, så brummade vi iväg...





Att köra traktorn var en favorit!



Vi klappade de små kaninungarna, tittade på hönsen och hörde tuppen gal, klappade grisarna..



... och getterna & de små söta killingarna. Vi tog oss även en titt på de små ponnysarna...



hihi



Ninni & mormor gungar i den roliga gungan :)



Neo fick nöja sig med att gunga i en helt vanlig babygunga - fast han var mest intresserad av att gnaga på snöret :P



Ninni körde den elektriska grävskopan :)



Massa hopp & spring i hoppborgen & på de stora studsmattorna...



* pustar ut en sekund *



wiii



Ninni körde även de eldrivna bilarna (ja, allihop skulle testas!) med mormors hjälp...



Neo i skuggan, som gymnastiserar lite :)



Sen var det baddax! Inte en sekund för tidigt, jag höll på att smälla av i värmen - ja det gjorde vi nog allihopa!



Efter badet blev det såklart fika! Bulle, saft, kaffe, bubbelvatten, kex, välling, majskrokar...



... och så jordgubbar!!! :D



Neo blev också trött och han passade på att ta sig en tupplur på picknick filten... med snutten i högsta hugg!


Det blev också mjukglass med strössel & topping till mormor och Ninni. För det ska ni veta att jag faktiskt (!) lyckades hålla mig från alla onyttigheter idag också. De ni! :) För ärligt talat blir man otroligt sugen på "den där bullen" eller "den där glassen", och det är så fruktansvärt lätt att intala sig själv "att det är ju faktiskt sommar" eller "men bara den här gången". Men ikke!


Nu är det ju nya tag som gäller och jag har stora planer framöver
- men innan dess måste vågen visa det jag vill! *bestämd*


Ni hejjar väl på mig?? :D





Tack mamma för den helt fantastiska dagen!
 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina

Vilken toppendag ni verkar ha haft!

2009-06-30 | 07:00:22
http://justmintoo.blogg.se/
emelie

Heja Lina!! Berätta om dina planer!! Blir ju nyfiken!

2009-06-30 | 07:46:33
Sarah

baby , kom till Långöbadstrand idag :D . är där med klassen från perrongen från klockan 9. Kom o bada o sola med mig! :D . pusspuss

2009-06-30 | 07:53:25
http://sarahsglitter.blogg.se/
Laila

Ni ser ut att ha haft en jätte mysig dag...Vilket kuligt ställe ni var på massor med saker att göra.

Dina barn är ju bara för söta :D



Ha en jätte mysig dag