Timmarna bara springer förbi idag ju

Ja gud ja, nu är klockan redan 15:24!

Jag hann sova 1,5 timme innan jag hämtade Ninni på dagis. Skönt. Och bara av den tiden blev jag betydligt piggare, men ska nog ändå försöka sova lite mer hemma hos mina förädrar innan det är dags att börja jobba.



Ninni hade haft en kanondag på dagis i vanlig ordning och när jag kom så satt hon på pottan alldeles själv. Vår duktiga tjej! Får mycket beröm av dagispersonalen vilket gör mamma Mu stolt som bara den. Visst är det kul att få beröm om hur man uppfostrar sina barn.. Jag tycker det är bra att man inte endast får höra saker när det är något negativt, det positiva är minst lika viktigt att framföra.


Tyvär är det väl ändå så att det är betydligt lättare att komma ihåg att ta upp just det negativa, det är ju 1000 gånger lättare att få dagens ris - än att få dagens ros - till exempel. Synd!


Annars? Ser ut att bli regn. Faktiskt. På vägen hem från dagis stannade vi till vid ett jordgubbsstånd och köpte med oss 2L färska, röda, saftiga jordgubbar med oss hem. Jag är frälst och börjar bli smått beroende av dessa små söta bär.

Och jag tvivlar inte en sekund på att några lär slinka med till jobbet i natt, hihi...

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Evelina

Mumsigt med jordgubbar och vilken fin bild på er! Har ni sol? Du ser så brun och fresch ut!

2009-06-16 | 23:19:52
http://evelinalinnea.blogg.se/
Anonym

fina ni är

2009-06-17 | 00:00:43
Carina

Visst vill vi vara stolta över våra barn men man får inte glömma bort att älska dom även när dom "misslyckas"

Jordgubbar är smaskens! Jag köpte dom första svenska igår. Dom har inte kommit igång här "uppe" än men i orse såg jag att dom plockade på odlingen vi passerar till jobbet. Kanske kan jag få tag på närproducerade till midsommar. Antar att dom tar betalt för dom men det kan det vara värt!

2009-06-17 | 07:02:53
http://justmintoo.blogg.se/