Tankar inför sommaren..

Ja, det finns en del tankar kring sommaren, det ska jag villigt erkänna.


Jag har ju tackat JA till vikariatet jag erbjöds för ett tag sen.. som är ett nattjobb. Vikariatet är mitt i 8 veckor från och med slutet på denna månaden, och in i mitten på Augusti.


Det kommer bli runt 2 nätter i veckan, och i procent blir det runt 66 % . Så lagom det bara kan bli ju! :)



Jag ser verkligen fram emot att få "komma ut" lite, för hur mycket jag än älskar att vara med mina kids.. älskar att vara mamma, så behöver jag också komma ut lite för att bara vara "Lina". Tror jag är nyttigt både för mig själv, barnen och för Fredrik också.




Samtidigt som jag jobbar lite, kommer jag ju även få enormt mycket tid över till mina små älsklingar. Då ska vi besöka stranden var dag, barnensgård kommer besökas flitigt och mängder med picknickar kommer göras! MYYYS!


Mitt vikariat betyder mer än så, för jobbar jag nu 8 veckor i sommar så kan jag förhoppningsvis kunna vara mammaledig över jul, och inte börja jobba på mitt fasta jobb fören i Januari. Det hade varit GULD värt! Annars får jag börja jobba i oktober/november......





Sen är det också en sak till som påverkas positivt (mer än pengarna då! hihi) men det håller vi för oss själva ett tag till.


Så, i sommar blir det inga långresor direkt. Givetvis kommer det bli lite mindre mysiga resor, och några är redan inplanerade, spånade & klara :)


Jag, som vuxit upp med utlandsresor, skulle såklart gärna vilja packa väskorna och åka iväg någonstans utomlands. Å andra sidan så får jag ha i åtanke att vi var i Thailand förra året hela familjen, och året innan dess var vi i Egypten. Sen, åker jag hellre utomlands på senhösten/vintern, för att slippa sveriges gråa trista regniga kalla väder :P




Hur som helst, så ser jag fram emot årets sommar och vad den kommer att erbjuda. Förhoppningsvis blir vi bortskämda med en massa sol, inte sant?



Vad har NI för planer inför sommaren? Ska ni göra något speciellt eller bara mysa hemomkring, som vi? :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


maria

låter som en bra ide att komma hemifrån lite, man orkar mer då!



Våra planer för sommaren är inte mycket, vi ska till dalarna och värmland under en vecka efter midsommar och sen ska vi på bröllop och sen ska vi ev hjälpa grannarna flytta upp till Jämtland!

Sen ska vi bara vara hemma och mysa

2009-06-04 | 22:25:58
http://zigmagirl.blogg.se/
Gela

Vi har planerat Ölands Djurpark denna sommaren. Tror Nellie kommer tycka de är jätteskoj. Alla djur, vattenlandet & karusellerna. Annars ska vi med bara vara hemma åka och bada och ha utflykter som ni. Kram

2009-06-04 | 22:47:00
http://gelavela.blogg.se/
Agnieszka

Vi flyttar ju i början av september så våran sommar kommer bestå av att packa och hålla på..... mindre kul kanske men superkul att få flytta till större!

kramar

2009-06-05 | 06:44:43
http://agnieszka.blogg.se/
Carina

Jag/vi som inte alls är vana med utlandsresor kommer att åka iväg i sommar. Återkommer på min blogg om det. Vi bokade det sista härom kvällen.

2009-06-05 | 07:07:04
http://justmintoo.blogg.se/
emelie

Vi ska bara vara hemma. Flytta till hus och pyssla med det. Kanske grilla/fika med er??

Kram

2009-06-05 | 07:22:14
Carola L

Jag ska jobba.... har fått 10v med 93% tjänst + mina 25% som jag jobbar på ett annat ställe - samt att jag ska gå ut vid behov på ett tredje ställe .... undrar om jag kan ta långsemester sen?!

2009-06-06 | 20:30:54
http://mammamuh.blogg.se/