Strax dags att jobba

Ja, nu är det bara en timme kvar tills jag börjar jobba. Och vet ni vad? Det känns KUL! :) Så underbart härligt att kunna se fram emot att få börja jobba, inte sant? hihi..


Sen jobbar jag natt i morgon med men sen är jag ledig, och då hoppas jag att jag hinner påbörja renoveringen (Se inlägg nedan) Men, det mesta hänger ju på vädret förstås, för inte tänker jag vara inomhus och slipa och spackla om det är stålande solsken inte. Neherrö, då får det vänta. Skönt att slippa skynda.


Annars så har det varity helt fantastiskt väder idag. Underbart skönt! Ninni har varit på dagis till 14.30 och väl hemma igen så blev det bad i lilla poolen för hennes del. Ja, utomhus har vi varit fram tills nu. Precis vindstilla och med solen som är på väg ner... underbart mysigt.



Ninni är så gott som blöjfri nu, och det känns verkligen kanon! Hon till och med fixar att både bajsa och kissa på pottan på dagis också, vår duktiga lilla tjej. Visst händer det kisseri-olyckor ibland, men nu är man ju som sagt mestadels utomhus så vad gör väl det? Bara till att tvätta rent och byta trosor, sen är det ju lugnt igen.


Värre hade det ju varit om det varit "det stora", men hey - den dagen hon missar att gå på pottan när hon ska bajsa, kommer säkert också.


Nu är nästa steg att få henne blöjfri på natten, tror dock vi väntar lite med det tills hon är så gott som 100 % blöjfri på dagarna. Ett steg i taget, lixom. Låter väl rimligt?



Nehepp nu ska jag ta och bänka mig framför tv:n en stund innan det är dags att göra mig i ordning för jobbet.


Ha en skön kväll!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ebba's mamma (Angelica)

Måste kännas bra att se framemot att jobba :-)



Lycka till med pottan! :-)

Attans bara att dom växer så fort ;-)



Kram,

2009-06-22 | 19:59:26
http://mideco.blogg.se/
Anonym

Hej,hej vilken duktig tjej ni har som är blöjfri.Håller på med min snart 3 åriga kille,tänkte att han också skulle bli blöjfri nu.



Vilka härliga sommar bilder du har tagit



Ni får ha en härlig dag

2009-06-22 | 20:22:34
Mamma Russin

hej hopp..

jag öppnade domän på binero.se, det verkar vara ett ett bra ställe och jag har fått kanon hjälp och allt funkar super.. :) där har jag 5 gig utrymme, tror jag det var.. hihi..

själva blogg verktyget så använder jag mig av wordpress, helt superbra blogg portal..

wordpress har ett jättebra forum där man kan läsa sig till det mesta..:)

jag var helt grön på detta innan jag började men till och med okunniga jag fixade det.. jag känner mig så nöjd...



hoppas du får en fin natt på jobbet. och jag vet vad du menar med att det är underbart och åka och jobba.. komma bort från hemmet ett tag,, ;)



kramkram

2009-06-22 | 20:40:10
http://enburkrussin.se
Madde

Vad fint det har blivit här :-)

Och vad duktig Ninni är,här går det inte lika bra med blöjavänjning, men det kommer väl anntar jag.

Ha det så bra

Kram Madde

2009-06-22 | 21:42:53
http://mammamaddesblogg.blogspot.com
Mamma med mera

Hej, vilken fin kommentarruta du har!!!



Jag läser ofta din blogg även om jag inte haft orken att kommentera så ofta. Jag har en fråga, vart har du köpt de där fina dynorna till vagnen? vi har en likadan syskonvagn som ni men jag skulle oxå behöva sådär dynor. Finns öppningar för att trä igenom selen? Är det på tradera du budat in dom?



Om du har tid så får du gärna svara mig!



Önskar dig en trevlig dag, ps, jag o min man har börjat med GI, blev lite peppad av dig faktiskt. Vi kör nu nåt som heter "RIVSTART" och ska köra det i 2 veckor. Via GI viktkoll.

Hur går det för dig med GI? kram kram

2009-06-23 | 10:11:48
http://pia.sakerochting.se
Agnieszka

JAg tycker ni gör helt rätt i att vänta med att få henne blöjfri på natten när hon är det till 100% på dagen!

Nova är oxå blöjfri på dagarna, sover till och med middag utan blöjan!



kramis

2009-06-23 | 14:24:20
http://agnieszka.blogg.se/
sandra

härligt det ser ut!

2009-06-23 | 23:50:39