ja du söte tid!

Höll på att natta Ninni. Hade läst två sagor och gick sen ut ur hennes rum, varpå hon protesterade.


Ovanligt, för hon brukar numera somna utan det minsta gnäll. Vad kunde det bero på?


Hon började ropa "ticke halmsee" om och om igen, varpå jag försökte få henne att förstå att hon faktiskt har TIGER och HAMSTER (de två favvogosedjuren!) hos sig i sängen. Men ungen fortsatte och tillslut forsade stora krokodiltårar nerför hennes kinder.


Vad menar ungen?? Har hon blivit helt knäpp?


Satte mig hos henne och lugnade ner henne; "vart finns ticke halmsee nånstans gumman?" varpå jag får "köket" till svars. Jag går ut och kollar, men ingen "ticke halmsee" där inte!


Ninni brister återigen ut i krokodiltårar...


Jag tröstade stumpan och lyfte upp henne ur sängen; hämta det du menar gumman, mamma förstår inte.


Då går vår kloka lilla tjej fram till kolsyremaskinen (sodastreamen), pekar och utbrister "ticke halmsee" !


Jag brister ut i skratt åt min egen trångsynthet, såklart ville Ninni ha kolsyrat vatten - STICKER I HALSEN! haha.. ja du söte tid så tokigt det kan bli. Tiger och hamster, jovisst! Ninni måste ju tyckt jag var heldum som visade henne gosedjuren... Så kan det gå! :D


PS Efter hon fått "stick i halsen" så var allt lugnt igen och nu somnade hon för 5 minuter sen. Goa unge!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Bonkan

Hahaha jisses vad charmig hon äär :) Kul med barn!

2009-06-25 | 20:52:46
http://tessibonkaan.blogg.se/
Laila

Ja vad tokigt det kan bli i bland när man inte riktigt förstår vad dom säger :D Man får sig några skratt.Du har så fina bilder jämt kul att komma in och titta i din blogg



Hoppas ni får en jätte trevlig helg

Hanna

Haha guud va sött :)

2009-06-25 | 23:53:35
http://wildbee.blogg.se/
Josefine

haha så söt hon är :-)

2009-06-26 | 08:35:21
http://dendarfin.blogg.se/