Hejja Ninni! :D

Vi har kastat Ninnis blöja på hyllan för första gången idag. Övningen har börjat!
 

Nu i eftermiddags fick jag rycket och kastade Ninnis blöjor på hyllan. NU är det dags att börja pott träna, på riktigt! Anledningen till detta hastiga "ryck" var att Ninni själv, på eget bevåg, gick in i badrummet, tog av sig byxorna och blöjan, och satte sig på pottan. Och både nr 1 och nr 2 gjordes, med stor stolthet!


Efter maten hände det igen. Nr 1 och 2 gjordes igen (fast i mindre skala denna gången) och även en tredje gång med nr 1 utfördes, på alldeles eget initiativ av vår lilla Ninninus.


Så, stoltare mamma (och pappa, fast han är på jobbet.. jobbar i natt!) får man leta efter, och de urgulliga Bamse-trosorna jag köpte på vinterrean kan äntligen invigas! :)



Satte mig ner och pratade med min lilla dam. Ingen blöja? Superfina bamsetrosor? Ja, även betydelsen i att det kommer ske olyckor som är helt OK, men att man får "skynda" till pottan när man behöver kissa... o bajsa.



.. jag kan ju tala om att den hellila trosan redan ligger i tvätten, men att Ninni -trots 1 miss- har kissat 4 gånger på pottan efter det - så änsålänge är hennes "bamse-boxer-miniatyr-trosa" fortfarande torr. Hejja Ninni!! :)


*nu när jag publicerar detta ligger stumpan o sover gott i sin säng. Med blöja, såklart. Neo ligger och sprallar på golvet och strax är det dags även för oss att sussa sött..o som sagt,Fredrik jobbar i natt så det blir ensamt i sängen för min del..



GoD NaTT!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Gela

Hejja Ninni. =0) Så duktigt av henne. Kämpa på de bästa är ju på sommaren att göra dom "rumsrena" eller va de nu heter. hihi :P För då gör de ju inget alls om de skulle komma i byxan i och med att dom inte har så mycket kläder på sig och dom kan lätt kissa nånstans ute om de skulle vara så. Så kände iallafall jag när jag gjorde Nellie blöjfri. Familjen Karlsson håller iallafall tummarna för att lilla Ninni ska bli helt blöjfri och kämpa på. Ha de gott. =0)

2009-06-07 | 22:51:16
http://gelavela.blogg.se/
Anonym

Vad härligt! Ett stort steg. Är ju lättare på sommaren när det inte är så mycket kläder. Minns när Bella blev blöjfri.

2009-06-08 | 07:52:59
Tessan

Duktig hon är =) Verkligen skönt när de har blivit blöjfria =) ERica har vart det i 7mån nu.

2009-06-08 | 09:15:50
http://ericasmamma.blogg.se/
Anonym

Hej!!!

Kan du inte ge en vägbeskrivning till den lekplatsen? Är det bara det man ser på bilderna, en rutschkana och kåtor och indiangungan? Går det att köra bil dit? Den ser riktigt "udda" ut men på ett kul sätt. Aldrig hört talas om nämligen.

2009-06-08 | 11:33:40
☆Linda med familj och bebbe i magen♥

Åhh vad duktig hon är :)

2009-06-08 | 12:57:18
http://babymyz.blogg.se/