Åh du sköna - men blåsiga - sommardag!

Läste att många av er haft regn idag? Här har faktiskt solen strålat hela dagen, men det har blåst rejält samtidigt - och nu för en stund sen så var det rejäla vindar som drog förbi. Då gällde det att hålla i hatten!



Till tidig middag åt vi nypotatis med kassler och gräddfil. Såklart med gräslök plockat från trädgården...



När vi äter (och Neo inte ska äta..) brukar vi ge honom en majskrok att smaska på.. Något kladdigt blir det, men oj så gott! :)



Och på tal om Gott!

I morse när jag och Ninni var ute i trädgården och rensade ogräs & planterade sockerärtor, så kom Fredrik ut och sa att han var rastlös. Jag tyckte på att han kunde gå ett varv med grästrimmen men ack se det ville han inte.

"Näe, jag vill skapa något", fick jag till svars. Så han gick in och gjorde en rabarber- och jordgubbspaj. Haha. Du söte.


Men detta passade alldeles utmärkt, eftersom vi fick uppskattat besök av barnens farmor och farfar på eftermiddagen. Pajen var himelsk god! (japp, jag har syndat!) 
  


Det växer så det knakar i vårat land. Morötter, sallad, rödbetor, dill... Mys
 


Och jordgubbarna har kommit! Dock inte mogna - ännu. Men snart! :)



Vet inte om jag berättade om kråkorna som pickade upp mina ärtor jag sådde runt spaljèn? Jojomensan, när jag kom ut en dag så var där bara tomma hål där jag sått ärtorna. Jädrans pippifåglar! 


Men, som tur var hade jag faktiskt sått ett par bakom "backarna", så de fick jag gräva upp och planera runt spaljèn istället. För säkerhetsskull så satte jag lite blått nät över ärt-plantorna, denna gången vill jag ha dom kvar! :)



I alla fall. Fredriks föräldrar åkte hem för en stund sen och Fredrik och Ninni kom nyss upp ur badet. Neo ligger och övningskryper på golvet, ja snart går det undan för lilleman. Han är på god väg alltså. 


Ninni har varit så gott som blöjfri hela dagen, ja till och med en stund utomhus i trädgården också (fast med pottan snabbt till hands.. ) Hon är så duktigt vår stumpa, och jag är säker på att vi snart kan lägga blöjorna åt sidan. Skönt. 



Nehepp nu ska jag umgås med familjen lite :) 

hojhoj!  
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Äter du enligt gi? Vad är det du undviker för mat?

2009-06-14 | 19:17:30
Gela

Amanda älskar med majskrokar. =)

2009-06-15 | 16:02:33
http://gelavela.blogg.se/