2009!

Sådärja. Nu har några bilder kommit in i datorn. Hann inte ta så många under gårkvällens gång, men ska be Ida skicka över några bilder som hon och Emelie tog igår.. Det gör hon säkert så gärna :P


Ny kamera och toppenbilder på fyrverkerierna. Det fanns en funktion som var till för just fyverkerier, så det var inte krångligt alls. Bara knäppa o ta kort! :) Så här kommer några av bilderna;








Ninni & Emelie satt på trappan och tittade, allt för att vi skulle veta vart vi hade dom nånstans ;) Det är ju annars mycket spring i benen och man vill ju inte riskera något...

Ninni stormtjöt, härmade raketerna och sa "pang", precis som dom. Grannarna kom också ut och smällde av några raketer vid 20.oo, och mamman i familjen sa "backa, backa" till sina (lite äldre) barn. Då slog Ninni också upp sina armar och sa "backa, backa", samtidigt som hon gick baklänges. Sötungen!  

Det blir kallt om små Ninni händer, när det är är minusgrader ute...

Lilleman var också med ute vid 20.oo. Tänk, hans allra första nyårsafton! :)


Så. Då är det alltså ett nytt år. År 2oo9. En ny kalender är inhandlad, med omslag av återvunnen kartong dessutom. De ni!

Mina nyårslöften
håller jag för mig själv, men visst har jag - som många andra - också klurat ut ett par. Kan ju inte börja året med inställningen "dessa kommer jag säkert inte hålla ändå", så visst tror jag på mig själv detta året. Det måste jag ju! :D


År 2oo8 har varit himla händelserikt. Jag började plugga. Blev gravid. Spenderade 2 veckor i Thailand med familjen. Började jobba. Gick hem från jobbet med HP. Födde vår underbara son. Blev mammaledig.

Sen fick jag också följa Ninnis otroliga utveckling. Bland annat så började stumpan dagis. Hon lärde sig gå. Kan prata otroligt duktigt. Hon kan räkna till 3 och svarar rätt när man frågar hur gammal hon är, vad hon heter och vad lillebror heter. Hon kan hoppa, springa och cykla på 3-hjuling.


Ja, tänk vad mycket som har hänt på ett år egentligen. Jag är faktiskt helnöjd med år 2008 och tror egentligen inte jag hade kunnat gå tillbaka och göra så mycket bättre, om jag fått chansen. Det känns bra.


Så nu lämnar vi år 2008 för gott och välkomnar år 2009!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carolina

Jättebra foton ju - vad är det för kamera?

2009-01-01 | 20:59:47
http://carolina1979.blogg.se/
Andaloal

Tack det samma önskar jag dig och din familj!

2009-01-01 | 21:51:44
http://bambinidolce.blogg.se/
Elin Thor

Snygg almenacka! :) Vad har du fått tag på den? :)

2009-01-02 | 20:45:49
http://elinthor.blogg.se/