Morrn morrn! :)

Fick sovmorgon i morse. Ninni vaknade inte fören o6.15, hurray! :D
 

Satt och betalade alla räkningar igår, ihop med Fredrik. Gör det via nätet (smidigt!) och slutsumman blev mindre rolig. Visst, vi hade lite fler utgifter än vanligt denna månaden, men ändå... Tycker ändå våra räkningar har en otäck hög slutsumma. Ändå bor vi ju himskans billigt!

Jag började kika igenom räkningarna "på riktigt", för att se om vi inte kunde "spara in" på något.


Och vet ni vad? Numera sparar vi in 160 + 199 + 80 kr + 59 kr

= 498 KRONOR - varje månad!
Sjukt ju...



Hur?


* 160 kr sparar vi in genom att beställa autogiro. Slipper alltså den dumma faktureringsavgiften på en massa räkningar!

* 199 kr har tydligen varit tillvalstjänster (som jag inte alls valt! Inte medvetet iaf...) Har betalat för att kunna se på tv i mobilen, och hur ofta gör jag det? Lika så får jag tydligen skicka hur många sms jag vill (upp till 3000 st) för "endast 99 kr i månaden" Annars kostar mina sms 0,69 kr till alla nät. Hallå! Blir en jäkla sms jag måste skicka för att bara komma upp i de där 99 kronorna. Så näe, bort med den me! 

* 80 kr hade Fredrik på nåt tillval på hans mobil - som var precis onödig! 

* 59 kr var ett gammalt "abonemang" som bara "följt med" Fredrik, trots han aldrig använder det! Så det var bara till och ringa och säga upp det. Och eftersom bindningstiden hade gått ut så var det no probs!



Enda saken jag kan irritera ihjäl mig på är
 VARFÖR GJORDE VI INTE DETTA TIDIGARE???


åååh. Well well, bättre sent än aldrig, right?




Hur som helst ville jag bara hälsa er God Morgon, nu ska jag och Ninni äta frulle
- medan grabbarna znarkar vidare..... :P





Neo:s Tackkort! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Åh vad fint kortet var !! :)



Hon börjar inte dagis förrän i aug. Jag jobbar ju med MK under tiden nu, men har börjat småprata lite om att börja jobba "vanligt" igen, helst natt. Och att isf Adam är hemma ett par dagar i veckan.

Men vi är kluvna. Det är ju så mysigt att vara hemma :).



Jag är nyfiken på dina planer med :p



Kramar

2009-01-27 | 09:21:56
http://fiansess.blogg.se/
Linda

Det var ett tag sedan jag var här och kikade - och oj så stor Neo blivit! Han är så fin! Och världens gladaste Ninni är alltid lika söt!



Har läst lite om allt du har på gång och jag är så glad för din skull! Har alltid tyckt att du skriver så bra i bloggen och att det är så härligt att läsa om er fina lilla familj - ni förtjänar verkligen all välgång!



Och så har jag en liten fråga. :)

Tänkte tapetsera om i hallen och kommer ihåg att ni köpte en väldigt tjusig tapet till er hall! Tyvärr kommer jag inte ihåg var ni köpte den... Men det gör förhoppningsvis du? ;)

Vet du vad den heter också? Och var den väldigt dyr?



Tack på förhand, och framförallt tack för den fina bloggen!

2009-01-27 | 09:30:02
http://trillivippa.blogg.se/
Jonna

Det e väl underbart när man kan spara in lite pengar på sånt.. =) Jag lyckades också komma ner ett antal hundralappar i höstas! En sak som helt klart e värd att jämföra e ju bilförsäkringen också, som skiljer mkt mellan olika bolag!

2009-01-27 | 09:30:55
http://jonnaa.blogg.se/
MissyElliot

Hua, att det bara kan slinka igenom sådana där kostnader som man knappt vet om. Nu är det jag som ska sätta mig och kolla igenom om vi har några sådana onödigheter...

kramiz

2009-01-27 | 09:32:11
http://missyelliot.blogg.se/
Carolina

Skönt att hitta saker att spara in på :)

2009-01-27 | 10:24:11
http://carolina1979.blogg.se/
Madde

Hihi klart jag vill vara med och tävla, en super tväling ju. :D



Tack så mycket, graviditeten har varit ganska tuff, illamående och foglossningar nu är jag sjukskriven till förlossningen pga foglossningar. Men annars är det bra. :D

Hade du bra graviditeter?

Några tips till en första gången mamma?



Kramar Madde.

2009-01-27 | 11:52:43
http://vhdbrud.blogg.se/
Agnieszka

ja det är mkt saker som igentligen är onödiga som man inte behöver... vi kom till exempel på att vi hade telefonsvarare... som ingen pratade in på och som vi inte hade n¨ågot meddelande inspelat på... som kostade 60kr i månaden.... jävligt onödigt...

kramar

2009-01-27 | 13:42:27
http://agnieszka.blogg.se/
Evelina

vilket sött kort=)

2009-01-27 | 16:15:15
http://evelinalinnea.blogg.se/