Man blir lite less ibland..

... på alla negativa, ja rent av elaka, komentarer kom strömmar in. Ibland mer, ibland mindre. Men en säker sak är att de ökar, i takt med att besöksstatistiken gör det. Ju fler läsare, ju mer "dumma" komentarer. 



Man kan undra varför? Varför skriver dessa människor, så som de gör?


Se bara på de "största" bloggarna. Stina-Lee kallas benrangel och anklagas för en massa elakheter, som jag inte ens vill skriva om. Kenza får också höra ett och annat... Bella provocerar visserligen fram dessa elakheter titt som tätt, men att säga att hennes våldtäkt var "hennes eget fel" och att "hon får skylla sig själv", är rent av elakt.  


Vissa tar åt sig så hårt, att de väljer att sluta att blogga.


Jag själv försöker att inte ta åt mig, att inte bry mig. Suger åt mig av alla underbara komentarer jag får, istället. Men så kommer det till en gräns, där jag känner att jag måste få skriva av mig. Där har jag hamnat precis just nu. 


Det är det enda sättet att kunna nå ut, till de där som är skribenter till de negativa komentarerna - för givetvis är dessa anonyma


JA. Jag får era komentarer, va så säker. Jag väljer bara att inte publicera dom. För ni ska ju inte tro att ni ska få "äran" att smutskasta min blogg. Att ni få, som ändå skriver en bloggadress, ska få fler besökare via mig eller att jag ska gå in till er, och skriva något elakt tillbaka. Det kommer inte att hända. Det sista jag vill är att sänka mig till er nivå. 


  
Visst. Sålänge det "bara" är elaka komentarer som handlar om mig, mitt sätt att skriva eller göra, så finner jag mig i det. Jag kan handskas med komentarer som "har du inte gått ner mer ännu? trycker du i dig´snask eller?", "fy f*n va dåligt du skriver, vem f*n vill läsa din blogg??" (DU, antagligen?) , "är ni fattiga eller varför köper du födelsedagspresenter till dina barn, på rea?", "skaffa dig ett liv va" (pratar du med mig, eller dig själv?) , "super du med barn i huset, bode du inte ha barn" (eeeeh, what??) ....


Men, den dagen det kommer en sån komentar, som innehåller nåt om barnen. Den dagen ska jag ta mig en rejäl funderare om det verkligen är värt att fortsätta blogga mera.... och troligtvis kommer jag fram till att svaret blir nej...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna

Det är så tråkigt med folk som håller på så där. Men din blogg är en av dom bästa jag läser ta åt dig!

Kram

2009-01-09 | 13:56:58
http://missyngve.blogg.se/
Agnieszka

Jag har hittils bara fått en elak kommentar... men det lär ju komma mer kan jag tänka mig.

kramar

2009-01-09 | 13:58:07
http://agnieszka.blogg.se/
Lattefarsan

Jag vet vad du talar om men man får försöka fokusera på de positiva istället och tänka att det bara handlar om simpel svensk avundsjuka, jag älskar ju din blogg, det hoppas jag du vet:)

2009-01-09 | 14:20:06
http://lappalainenonline.blogg.se/
Suss

Usch, trist med sånt och fegt som bara den att göra det anonymt. Jag lade ner min blogg för att jag inte ville ha såna personer i närheten av min lilla familj och min blogg var aldrig ens hälften så populär som din. Precis som du skriver, så länge det är om en själv så är det okej, men jag tänker inte ens riskera att få dumma kommentarer om min dotter.

2009-01-09 | 14:45:13
Carolina

Stora kramar till dig - förstår mig inte heller på såna människor, de - om någon borde väl skaffa sig ett liv och våga stå för vem de är!

Gillar din blogg tokmycket! Kram

2009-01-09 | 15:07:59
http://carolina1979.blogg.se/
Thessan

Att folk bara inte har ngt bättre för sig!!!!!

2009-01-09 | 16:37:45
http://tessibonkaan.blogg.se/
Mia

Ta inte åt dig av kommentarerna! Kan inte fatta att folk orkar engagera sig o ens skriva kommentarer på en blogg de inte gillar.

Jag läser din blogg flera gånger om dagen o jag ÄLSKAR den!!!

Du o jag lever ganska så lika liv verkar det som :-)

2 tvåbarnsmorsor som försöker få lite ordning på tillvaron både med ungar och oss själva.



Ha en trevlig helg!

Kram kram

2009-01-09 | 16:39:41
http://mammanmias.blogg.se/
Fia

Men vad arg jag blir!! Hur sjuttom kan du få elaka kommentarer? Du verkar vara en go o glad tjej rakt igenom! Ta inte åt dig (som du redan säger), de är bara svartsjuka!! Ang vikten så är jag grumt impad av dig. Att du bara orkar och göra detta med 2 små barn och dessutom när inte Fredrik håller samma diet om du. Nej starkt jobbat är vad det är. Inget annat !!



2009-01-09 | 16:43:06
http://fiansess.blogg.se/
Ida

Ja, det är helt sjukt hur folk orkar!! Att dom ens lägger ner så mycket tid på att tracka folk på deras bloggar. Har dom inget vettigare att göra liksom?! Personliga påhopp anonymt är så jäkla fegt. Jag tycker du ska stå på dig. Jag gillar din blogg. Det är ingen vanlig "mamma-blogg" utan den handlar också om DIG och dina tankar och inte BARA om barnen (även fast det är kul att läsa om dom också!) det tkr jag är bra! Ha en bra helg!



kram

2009-01-09 | 17:52:52
http://lifeisfordummies.blogg.se/
Johanna

Oj, oj då! Usch och fy för såna människor som lägger tid på att skriva elakheter:-(. Jag har precis börjat blogga själv, och blir ju lite rädd av att läsa att det faktiskt finns såna idioter, rent ut sagt! Hoppas det slutar snart för din del och att dem skärper sig :-)

2009-01-09 | 18:16:11
http://mammamuochlillfis.blogg.se/
Shila

Hej!!!!



Jag är inne och läser på din blogg nån gång när jag får tid över och tycker det är sjukt att vissa människor inte kan hålla inne med elaka kommentarer. En anledning att jag slutade blogga (en blogg med bilder på mig och min prinsessa) var att jag fick kommentarer och lessande därför. Men stå på dig, du är inte värd de kommentarerna. Kram Shila

2009-01-09 | 18:23:17
Ebba's mamma (Angelica)

Usch, så tråkigt. Peppar, peppar ta i trä jag har än så länge inte fått en enda "dålig" kommentar.

Men det är inte roligt för nån, när dom förstör med sina kommentarer.

Du är underbar och vacker, du har helt ortoligt fina barn. Kram,

2009-01-09 | 18:38:38
http://mideco.blogg.se/
Anonym

måste bara få säga att jag tycker din blogg e helt underbar att läsa! man blir så glad, du gör ett fantastiskt jobb! ha själv inga egna barn ha aldrig läst "mammabloggar" om jag få säga så, men din kan jag inte motstå att läsa!den dagen jag få barn hoppas jag att jag ha samma underbara energi ,ork och lust som du! //H

2009-01-09 | 19:14:46
SagoElin

Det är sjukt att det skall behöva vara på det viset sötnos!! : ( Varför? Folk har ju inga belägg alls. Det är ingen av dessa människor som känner dig, dina barn eller vet vad för slags liv du lever.. mer än det du publicerar i din blogg.. vilket jag ändå inte tycker är SÅ privat. suckar tungt Människor är idioter. Jag blir bara mer och mer övertygad om detta! Bläh! Men jag tycker iaf om dig, din blogg och ditt sätt att skriva.. Så du får faktiskt inte sluta :) men klart som attans jag förstår hur du tänker! Ta hand om dig! Massa styrkekramar från mig och mini-frankenstein! <3

2009-01-09 | 20:17:26
http://sagoelin.blogg.se/
MissyElliot

Du vet väl att alla ip-nummer sparas och att man kan kolla upp ett speciellt ip-nummer. Om det är någon som skriver kränkande kan man anmäla det ip-numret och då blir det nog lite kalabalik....

Men det bästa är att försöka att strunta i de kommentarerna. För du vet ju vad som är sant och att du är bra. Annars skulle ju inte vi alla komma tillbaka igen och igen och igen...

kramiz på dig.

2009-01-10 | 17:48:02
http://missyelliot.blogg.se/
gladulle

Ja det låter inte alls nå kul, men som alltid finns det ju dumsk....r som bara är ute för att såra och på internet tror många att dom kan vara anonyma, men ip nr finns ju alltid där.



Strunta i vad dom skriver, för du vet ju att du är bra, och du vet vad som är bäst för din familj, vad alla andra än tycker och säger.



älskar och läsa din blogg, så jag hoppas att du fortsätter.

2009-01-11 | 10:47:45
http://gladafamiljens.blogg.se/
Line

usch vad tråkigt, jag förstår hur du känner, jag har nämligen stängt ner min blogg eftersom jag fått skit. tråkigt! ska öppna en ny som man kan låsa vissa inlägg. tänk va folk kan vara avundsjuka elelr uttråkade så de måste hacka eller göra andra ledsna.

kram på dig!

2009-01-12 | 21:16:45