Kaffeprenumerant & Choklad spekulationer...

Framöver så kommer ni få lite kaffe recensioner, en i månaden för att vara exakt. Jag har nämligen blivit kaffeprenumerant via www.aromboden.se :D

Ikväll tog vi första smakprovet, jag och Fredrik.. en bit 86 % choklad var, blev det till. Smälter ljuvligt i munnen!  


American Soft Vanilla
- från www.aromboden.se


Lina: En god doft av citron fyller rummet.. jag känner en dov smak av vanilj, när jag smuttar på kaffet. Citronsmaken utgör en härligt "fräsch" eftersmak.


Ett helt Okej kaffe. Kanske inte en smak som jag skulle vilja dricka flera koppar om dagen, men absolut som ett litet "lyxigare" kaffe, nån gång då och då. Kanon att bjuda vännerna på, släkten vid kalas osv



Fredrik: Jag skulle egentligen vilja byta namn på kaffet, till "Sommarcitrus med en tuch av vanilj". Kaffet var riktigt gott, och kanske var det tur att citrussmaken hade övertaget, över vaniljen? :) Gott var det i alla fall, och jag tar gärna en kopp till! 





Kaffet finns som sagt att köpa på underbara aromboden - som jag bara älskar! :) 


Ska ni beställa så uppge Ninninusens i kassan, så får ni 10 % på hela ert köp!



Köpte en TE-prenumeration där innan jul, som jag gav bort till min pappa i julklapp. Kanon och jättelyckat! Nu får han ju njuta av sin julklapp länge, en ny te-sort, rakt ner i brevlådan - i 6 månader! 


Förresten! Har ju som sagt alltid minst 70 % choklad hemma, min lifesaver - när suget sätter in. Men, kollade innehållsförteckningen sist jag var och handlade och döm om min förvåning! 

Den 70 % chokladen innehåller 30 % kolhydrater per 100 g, medan den 86 % bara innehåller 19! Så, i fortsättningen finns här bara den 86 % chokladen i detta hemmet. Enorm skillnad ju! Preciiis lika god, bara nyttigare! (om man nu kan kalla choklad för nyttig, mäh.. ni fattar poängen va?! :D ) 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ebba's mamma (Angelica)

Synd att jag inte dricker kaffe för det lät gott :-)

2009-01-08 | 21:41:27
http://mideco.blogg.se/
Carolina

Vad roligt att få recensera kaffe! :)



Hahaha, klart bäst med "nyttig" choklad ;)

2009-01-08 | 22:10:45
http://carolina1979.blogg.se/
SagoElin

Ooh..Sånt här är skoj för en konservativ kaffepimplare som mig .. kanske man vågar testa ngt nytt snart tom ;) Kramar!

2009-01-09 | 01:13:48
http://sagoelin.blogg.se/