Min lilla sjukling

Fy. Kräksjukan är minsann inget att leka med. Usch!

Lilla sjuklingen somnade helt utslagen på soffan, efter ett bad och 10-tal kräkattacker. De sista vände uppochner på hennes lilla mage, fanns ju ingenting kvar att kräka upp! Stackars min lilla tjej.....




* älskar *


Neo har det i allafall kanon hos mormor och morfar, och han blir kvar där över natten. Första natten UTAN min lilla prins! Både jag och Fredrik tycker det känns sååå tomt. Känns konstigt och fel, samtidigt som jag absolut inte vill utsätta honom för att blir smittad av syrran. Och som sagt, jag vet ju att han har det så bra det bara går där han är nu. Tack!!



I förmiddags, efter långpromenaden då Neo fortfarande sov i vagnen, tog jag tag i att rensa rabatten som är under bla Ninnis sovrumsfönster, och se så fint det blev :) Trots regn, var det ändå friskt och skönt!




Lite skillnad huh? :)


Nu ska vi snart se på Lyxfällan. Ninni sover och efter lyxfällan ska även jag krypa ner i snarkofanen. Man får passa på, vet ju inte hur natten kommer bli... dessutom har jag ju ingen liten prins att mata inatt...


kramis & tusen tack för alla krya-på-dig hälsningar till Ninni!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Åh nej. Stackars Ninni! Hoppas det går över fort, och att ni andra klarar er enna gången.

Neo har det säkert kanon hos sin mormor&morfar, men jag förstår er tomhet. Tänk vad lycklig han blir imorgon när ni hämtar honom :).



Jätteskillnad i rabatten ju! Mina behöver oxå en vårstädning nu, men jag tar det när solen kommer :).



Kram på er

2009-02-26 | 21:02:01
http://fiansess.blogg.se/
Johanna

Stackars liten hoppas hon mår bättre idag

2009-02-27 | 07:19:06
http://missyngve.blogg.se/
Cissi

Ja du, inge roligt med kräksjukan. Hoppas det lättat nu under natten. Förstår om man vill lämna iväg lilleman, dock är det ju så att ska han bli smittad har han redan blivit det eftersom inkubationstiden på Calici (kräksjukan) är 48 h....Så Ninni hade smittan redan för två dygn sen. MEN, visst är det väl skönt att kunna ge hela sin uppmärksamhet till lilla sjuklingen. Det är de värda!



Hoppas natten varit ok.

KRAM

2009-02-27 | 07:35:28
http://cissislife.blogspot.com