Gi rivstart; Vad händer om jag fuskar?

GI - metoden är en livsstil, och självfallet finns det tillfällen och dagar när jag äter mer eller mindre nyttigt och smyger in saker som jag vet inte är perfekta ur näringssynpunkt. Men, det viktigaste är ju att jag gör långsiktiga förändringar och att jag inte ger upp. Eller hur?


Men. Under 30 dagarsprogrammet gäller det att vara strikt. Gränsen ligger på 20 - 40 gram kolhydrater / dag (och det är max!)  för att kroppen ska behålla fettförbränningsläget. Det är lite.
 

En skiva bröd innehåller 15 gram kolhydrater 
1 frukt 10 gram 
1 dl kokt pasta 25 gram.


OM jag fuskar (vilket jag verkligen hoppas att jag INTE kommer göra!) så växlar kroppen över till sockerförbränning (istället för fettförbränning) och det tar 1-3 dagar för kroppen att hitta tillbaka, och den varaktiga viktnedgången fortsätter.


Det, är vad som händer om jag fuskar. Och då kan man ställa sig följdfrågan,

är det verkligen värt det?





Snabba och långsamma kolhydraters påverkan på blodsockret





Nu är Ninni också hemma och jag ska börja med middagen; Thaiköttbullar med jordnötssås

* bild & recept kommer ikväll
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Line

jag tror du kan låta bli att fuska med maten och allt. Du verkar vara en stark och målinriktad kvinna så jag tror du fixar det här med Gi galant!

Så stark han är din prins! Du är mammaledig hela året ut va?

Ser fram emot recept och bild på maten sen.

kramis!

2009-02-04 | 15:38:43
http://linsanslycka.blogspot.com/
Annika, Emma & Kajsa

Låter som du har samma GI-bok som jag har ;) Visst är den bra?? Kram kram

2009-02-04 | 19:47:11
http://mammaanka.blogspot.com
SagoElin

Du är så himla duktig gumman!! Och jag blir så sporrad.. men jag har verkligen för låg karaktär..suckar lite Meen, när ekonomin blir bättre, jag blir mindre lat och och och .. :) Kramar!

2009-02-05 | 22:46:02
http://sagoelin.blogg.se/
fettförbränning

nice blog

2010-10-27 | 12:01:51
http://www.thermapower.se