Sjukstuga

Kräksjukan håller envist i sig och nu har även Fredrik drabbats. Djup Suck. Tur man har sånna underbara grannar som utan problem lånar ut tvättstugan på deras bokade tid... Skönt när de själva erbjuder sig, istället för att man själv ska fråga och "känna sig påträngande". En gång är väl OK, men nu har vi säkert tvättat 3 maskiner sedan igårkväll... hua!

Ninni har ändå lite energi att leka med dockan. Hanna :) Hennes absoluta favorit just nu! 

"Trycker" dockan på magen, så skriker hon - då är hon hungrig och Ninni ger henne välling fortare än blixten :P

Ninni har noga tittat på när vi ger Neo mat. För rapa, det måste man.. Ofta, ofta, om Ninni själv får bestämma :)

... ibland kommer det lite kräk. Och då är det bäst att hämta en handduk att torka med... både på Hanna och på Ninnis arm. Fantasin är det minsann inget fel på...! :D Sötunge!

Nu har ju Ninni inte ätit på två dagar, men dricker gör hon duktigt - i sitt nya PiPPi-glas som hon fått av mormor. Men idag började hon morgonen med att säga att hon ville ha mat, och nyponsoppa med glass slank ner... Ja, i alla fall ett par skedar. Alltid något.

Ninni och pappa ligger i sofforna och kollar på film.

Ninni har precis somnat, sköönt för henne.


Jag har varit och handlat och strax ska jag bege mig in till stan en runda. Måste få lite egentid känner jag. Och frisk luft...


När jag var i väg i morse köpte jag lite saker som Ninni ska få när hon vaknat, mer om dom i nästa inlägg.


Kräk-fria kramar till er alla!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Mamma Russin

hej gumman...

jag har ju följt dig ett tag nu..:) och du är ju BÄST som har gått ner så otroligt mycket i vikt..:) GRATTIS!! Den sista tiden har fuskaren kommit till mig och bara försör min viktminskning.. Jag är så trött på viktväktar points räknande och svält dieter.. Så tack var dina goda recept som du fotat och publicerat så tänkte jag att jag ska testa GI jag med..:) Har kollat runt på de sidor du rekomenderar och de är verkligen bra..:) TACK för dom länkarna... Men jag känner att jag känner mig helt utan ramar att hålla mig inom.. Skulle du vilja hjälpa mig?? hur ser din dag ut i mat, hur äter du.. Jag skulle ju behöva den där "rivstarten" som du skrev om i ett inlägg.. men hur funkar den.. ska jag äta som vanligt men bara plocka bort alla kolhydrater.. ??



känner du att du inte har tid eller lust att svara är det ok med..:)



krya på lilla ninni och hoppas ni får en toppen dag!!

kram

2009-02-28 | 12:50:28
http://enburkrussin.blogspot.com
Carolina

Krya på er! Vi har en magsjuk kille här hemma också :(

2009-02-28 | 13:29:28
http://carolina1979.blogg.se/
Fia

Uscha! Hoppas inte du får nåt nu också. Och lilla Neo!



Ta hand om lilla familjen!



Kramkram

2009-02-28 | 16:46:19
http://dagarmedfia.blogg.se/
Fia

Nej men fy vad tråkigt! Hoppas hoppas att du och Neo klarar er. Jag hatar verkligen kräksjukan, den verkar inte vilja försvinna detta året heller utan håller sig envist kvar :(.



Ellenova är 10,5 månad nu. Inte länge tills 1-årsdagen :).



Kramar

2009-02-28 | 17:29:59
http://fiansess.blogg.se/
Magda

Börja käka peppar.... Jag jobbar inom barnomsorgen och har inte varit magsjuk sedan jag var 5-6 år.

2009-02-28 | 20:19:33
http://familjenpetersen.blogspot.com
Johanna

Stackars er. Vi låg igår jag o Matte hoppas bara att Joel klarar sig:)

2009-03-01 | 09:35:21
http://missyngve.blogg.se/