Finn ett fel!





Vår TV har gått sönder!

I morse när Fredrik skulle sätta på den så fungerade det inte, han fick inte nån bild. Sen blev skärmen full med "vita prickar" som växte... sen *poff* - stängde den av sig själv!



Efter han trixat med olika sladdar för att se om det kunde vara sladden det var fel på, så fick vi tillslut montera ner den från väggen, ut med den i bilen för att lämna in den på lagning. Tur man har en bra garanti! Endast 100kr självrisk, hur mycket det än kostar att laga. Och går det inte att laga, får vi välja en ny tv för samma pris som vi köpte vår för från början. Kanonkalas!



Hur som helst så tar det ca 14 dagar! Shitpomfritt! 14 dagar utan TV, var min första tanke. Hua, hemskt egentligen men tankarna snurrade faktiskt så... "hur ska vi klara oss?" :p


Men, så har vi turen att vi "sparat" min gamla tjockTv, så den fick vi rota fram ur förrådet. Det var nog i alla fall över 2 år sen den var igång, men gamla bettan funkar finfint fortfarande! :)



Men jisses vilken otymplig grej och shit vilken bild sen! Känns som den är från stenåldern trots den ändå är relativt nyproducerad. Hur som helst så får vi väl helt enkelt bita ihop ett tag. Det får helt enkelt se roligt ut, med tv:bänken som vi blivit tvugna att skjuta fram från väggen, så att sladdtrasslet syns...



Det tråkigaste är nog att jag ska ha lite tjejkompisar över på lördag, där planen var att sjunga karaoke. Jaja, sålänge vi ser texten ska det la funka i alla fall :p

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


ida

behöver väl knappast berätta att VÅR tv är OCKSÅ trasig! ska lämnas in imorgon... buhu. Tjock-tv för hela slanten.

♥Linda med familj och Lillan i magen♥

Hejsan..

Jag har en liten undran och tänkte att du kanske vet något svar på det.



Jo det är så här att vår lilla tös har redan fixerat sig och jag har fått höra att med andra barnet så fixerar dom sig nästan bara precis innan.



Bör jag vara orolig, har ju ändå 6 veckor och 6 dagar kvar imorgon...



kram

2009-08-29 | 21:34:24
http://babymyz.blogg.se/
Laila

Nej men nu får du av slöja vad din nya hobby är :P jätte nyfiken ju...

Tråkigt när Tv:n går sönder man kan ju inte tro att man är så beroende av den fören den går sönder :D det är ju inte klokt men den är ju din bästa vän och barn vakt