Underbar dag i Växjö!

Efter frukosten i morse gjorde vi oss iordning för att åka till Växjö, med ett planerat stopp på vägen. Hos barnens farmor. Ninni skulle nämligen få vara där och busa medan vi gick i affärer....


Vi hade egentligen ingenting planerat utan var bara ute efter att ha en mysig dag, hemifrån. Lite nya affärer att strosa i och att bara gå omkring och kika på människor, är minsann guld värt ibland. Skönt att inte stressa eller ha nån tid man måste passa.

Och en del fynd blev det också, tillråga på allt :p






Nya smörknivar i olika härliga färger!

Fredrik valde två färger och jag två, kan ni gissa vem som valde vilka? :)




2 fiiina, stora, grytlappar i nåt gummimatrial, från Serholt och på 50% rea.



Sen 2 st t-shirts till lilleman. En från Nova Star och en från Mee Too - båda på halva priset, så jag fick dom två för 149 kr! Som hittat! (synd jag inte var rik, för då hade jag minsann handlat betydligt mer i den butiken... !!)



Och det som fanns i påsen på bilden är hemligt, innehållet är dock inte från den affären som påsen är. Klurigt.



Sen åt vi på "Hong Kong", en kinarestaurang som hade buffe för 69kr inkl dricka. Billig billig! Neo sprallade runt och charmade alla kineserna som jobbade där.. hihi..


Stort tack till barnens farmor, som som sagt passade vår lilla stumpa undertiden. De hade haft superkul, pallat plommon och åt rutchkana. Träffat både en hamster och en kisemise.


Nu blir det till att ta fram skruvmejseln för att skruva loss stolsdynorna - som ju ska få nytt fusklädertyg! :p



PS Jag har som ni säkert förstår inte hunnit skicka ut några mail ännu, men det kommer. Jag lovar.... :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Vad mysigt ni verkar haft! Tusen tusen tack för hjälpen med jackan. Nu håller vi tummarna att den passar :).



Jag kollade på liknande grytlappar innan idag, på Åhlens. Fast vanliga i tyg. Kunde inte bestämma mig för vilken färg så jag har att fundera på i helgen :).



Kramar

2009-08-21 | 22:08:35
http://fiansess.blogg.se/
Lina

Hej Lina!

Jo allt är bra med oss, börjat jobba igen och Tilde är tillbaka på dagis, så skönt med lite rutiner igen!

Ni verkar också ha det bra, fullt upp som vanligt =)

Kram Lina

2009-08-21 | 23:04:58
http://mammatildes.webblogg.se/