Kräftskiva!

Förmiddagen spenderade vi genom att pyssla inför kvällens kräftskiva och eftersom vi var uppe så himla tidigt hann jag dessutom med att byta tyg på stolsdynorna, som jag säkert nämt i de senaste 3 inläggen :p

Hur som helst så blev kräftskivan en succe! Hoppas familjen Charlottendal tyckte desamma :)

Är så GLAD att vi har så fina vänner som dom!



Är det fest så är det, och då ska det pyntas minsann! hihi, supermys ju! Stort tack till ungarnas mormor och morfar som lånade ut lite kräftskivepynt till oss. Ninni var stormförtjust i att "dekorera" och göra fint inför gästernas ankomst!



Kräftor och krondill! Vackert & mumsigt :p



Min tallrik med lite räkor, västerbottenostpaj som jag gjort på förmiddagen, sallad och hemmagjort vitlöksbröd med tomatröra på. Ett glas vitt vin till det. Suuuuupersmaskens!


 
Hattar till hela gänget hade vi också, såklart!

Ungarna ser ju inte direkt överlyckliga ut på denna bilden, men dom var på toppenhumör! Faktiskt.



Fina Ninni



Ninni gillade också kräftor! Både köttet och att "suga på". Ja, hon kallade tom kräftklon för klubba, haha. Sötlök!

Man kanske skulle lägga upp några kräftklor i en skål på lördagar, istället för lördagsgodis menar jag ... :p



Lilla söta Noel!



.. och de tre andra sötnosarna! *Bellan, Neo & Ninni



Våra underbara pajaser. En pippi och en fjärl med blinkande kaninöron :)



Kramkalas!


Eftersom vi varit uppe med tuppen i morse så är det knappt så ögonlocken håller sig uppe längre. Ska bara ta de sista klunkarna ur mitt vinglas och sen är det sängen som kallar.


Bilder på hur stolarna blev efter "mini makeovern" får ni se i morgon!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Therese - Mamma till Alfred och ängeln Lucas

Ni ser ut att ha haft en riktigt trevlig kväll! Kräftor är ju sååå gott =)



Kram

2009-08-22 | 22:36:44
http://tostberg.blogg.se/