Vår eftermiddag/kväll...

Min mamma kom som sagt hit och efter kaffet så började vi röjja på baksidan. Jag hann inte ens börja innan det var dags för mig att hämta hem Ninni från dagis, kl 14.oo. 

När jag kom dit satt hon i frökens knä. En av de stora killarna hade kramat Ninni, lite för hårt, så de hade trillat. Men ingen skada skedd... däremot hade hon ett bitmärke vid kindbenet/ögat och fröknarna förklarade - innan jag ens hann fråga - hur situationen hade sett ut. Stackars min lilla stumpa.. Fast, det är ju sånt som händer!

Hon blev ju biten på förra dagiset också...
Jag, som Ninnis mamma, tror ju absolut att det beror på att hon är sååå söt! :D *blinkblink


Såhär såg det ut innan vi började röjja 

.. och såhär fick det sluta idag;

Blev en himla massa sopsäckar med ogräs, och vilken tid det tar! Men åh så bra det kommer bli!

Ninni tog sig en välbehövlig paus, efter att ha studerat alla småkryp - speciellt sniglarna - och sjungit "Lilla snigel, akta dig.." ett flertal gånger :) Mumsar banan på vår trappa!


När mormor åkt hem vid 16.30 - tiden så passade vi på o värma oss inomhus ett tag, man blir lite frusen efter 3 timmar ute i höstvädret - som dock var väldigt behagligt idag. 30 minuter senare var det dax att hämta pappa från jobbet.

Åkte bums till Hemmabutiken för att byta vår kolsyrepatron till Soda Streamen, som jag är beroende av (jovisst!) och sen bar det vidare av till Willys för att handla.  

Köpte bla hem vattenmelon & sprite, som sen Fredrik gjorde en "alkoholfri drink" på till oss alla 3. Javisst, klart Ninni också skulle ha en! Massa krossad is var det också i, muuumms.

Den var miljoner godare än vad det ser ut som på bilden... :D

Jag ställde mig och lagade fisksoppa eftersom jag var SÅ sugen på det idag. Var nog vädret som gjorde det... Så avnjöt vi den vid 19.30. SENT, i know.. 


Efter maten hoppade jag och Ninni ner i badet och busade en lång stund. Eftersom Ninni sovit i bilen in till stan (och tillbaka) fick hon vara uppe lite längre, och hon har precis somnat. 


Händelserik dag och jag är helt slut! Blir lite Efterlyst ikväll sen är det snarkofanen som gäller för min del. John Blund har redan varit här och kastat grus i mina ögon..... *gäspa


I morgon ska jag vara hos BM klockan 8.oo och innan dess ska jag lämna Ninni på dagis. Ska höra med min BM om när jag får göra Ultraljud nr 2, för att se hur stor bebis är. Jag vill verkligen veta! 

Ska också be dom kolla mitt järnvärde, eftersom jag är så trött på sen eftermiddagen/kvällen... På glykosbelastningen sa de att mitt järnväde inte fick sjunka mer, och jag fick på strikta order gå o köpa järntabletter - som jag knaprat sen dess..  Förhoppningsvis ser allt bra ut, men man vet ju aldrig.....


Så, god natt för min del. Ledsen att jag inte hunnit svara på era superdupersöta komentarer, men lovar att göra det imorgon. Då får ni också se slutresultatet på hallbyrån och höra vad barnmorskan sa..

Fick förresten ett paket på posten idag me - och det får ni såklart också se imorrn!



Nattinuffs!!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Låter som ni haft en riktigt mysig dag:)



Kram kram

2008-09-17 | 21:40:16
http://dagarmedfia.blogg.se/
mamma russin

oj vad fint det blir på eran baksida.. bra jobbat..:)

2008-09-17 | 22:42:51
http://enburkrussin.blogg.se/
Agnieszka

Vad skönt att få allt undanstökat i trädgården! Jo vi somnade tidigt igår med, jag gick och la mig strax innan 21.... och la ifrån mig boken vid 21.30 och släckte och somnade ganska direkt.... trött som en gris var jag kan jag lova=)

Hoppas allt går bra hos BM idag!

kramar

2008-09-18 | 07:45:04
http://agnieszka.blogg.se/