Dagen i snabba drag :)

Klockan blev så mycket innan vi begav oss iväg så det blev "bara" en tur i affärerna på Slottsbacken (OnOff, Elgiganten. Jysk, Rusta...) och sen åkte vi in till stan, så Ninni (och pappa Fredrik) fick leka av sig lite i de större lekparkerna..

Cykla runt runt med pappa är roligt, o snabbt ska det gå!

Utforskar parken och "dammen"..

.. och gräver (studerar?) med grävskopan...

Efter allt bus i parken gav Fredrik ett mysigt förslag om att gå och fika, sagt & gjort.

Kladdkaka, blåbärsruta, kex, varm Choklad med grädde till mig och Cappucino (stavas?) till Fredrik. Mumma.

Ninni, full av sprudlande Bus-tankar... :)

Kakmonster? Javisst! Hon tyckte minsann att hon skulle ha båda kakorna, och helst samtidigt också... Men där fick mamma jag ingripa. Nån måtta på det goda får det faktiskt vara, i lilla Ninnimagen... :)




Och efter mycket velande fram och tillbaka så blev det i alla fall den här mobilen. En Nokia 6220 Classic.

Den ska tydligen vara bra och har en 5 megapixel kamera inbyggd. Alltså lika skarp bild som min digitalkamera har
- upp till bevis! :)

Fick ett specialerbjudande som till slut avgjorde att det blev just den... Men tro nu inte att jag kunde bestämma mig i affären, nejdå. Efter att ha klämt o känt på en massa modeller live, gick jag sedan hem för att ringa/kika runt på nätet, hos de olika operatörerna. Och vet ni det skiljer faktiskt ganska mycket från de olika....Så där sparade jag in en hel del slantar... Ringde tillslut en operatör för 2.a gången på kort stund, och beställde hem telefonen.

Har den på onsdag senast. Spännande! :)


För övrigt så tog det lite längre tid än väntat, från det att jag publicerade det förra inlägget tills nu att detta publiceras. Anledningen till det var att Fredrik anföll mig bakifrån datorstolen, satte ögonbindel och hörselkåpor med inbyggd radio spelandes på hög musik - och sa att jag skulle sitta aaalldeles stilla.... *iiih*

Jag gillar egentligen inte att "tappa kontrollen" sådär, men samtidigt är det ju spännande!

Slutade med att han, efter en stund, ledde in mig till badrummet. Där hade han tappat upp ett varmt bubbelbad och tänt massa ljus. Han hade kolsyrat iskallt vatten som stog på badkarskanten och lagt en dubbeldajm brevid den.

Åh, uuuuuunderbart!!


Långt ifrån ofta han är SÅHÄR gullig - det var kärlek rakt in i hjärtat



Nu har John Blund varit här och kastat grus i mina ögon igen, så ...

... Natti natt mina vänner! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Oh vad mysigt det låter med Fredriks lilla överraskning där för dig:) Gulligt av han:D



O ni verkar haft det mys med familjen också:)



John Blund har öst massa grus i mina ögon nu så dags för sängen här med. Åkt på en sån där "superhärlig" förkylning med:S



Natti natt!

2008-09-28 | 22:07:37
http://dagarmedfia.blogg.se/
SagoElin

Oh dear, vad jag önskar mig en karl ibland. suckar lite Hittar du ngn snygg överbliven sak så kan du väl slänga hit han :) Men lite lyx är minsann värd så som du håller på om dagarna..Höggravid och allt!! Skulle bara fattas! :) Sov sött nu! Kram

2008-09-28 | 22:41:56
http://sagoelin.blogg.se/
gladulle

Vilken mysdag ni har haft.

2008-09-28 | 23:10:39
http://gladafamiljens.blogg.se/
Thessan

ÅÅÅåååh vilken UNDERBAR pojk du haaar!!!!! :)Han vet verkligen vad du behöver :)

2008-09-29 | 07:20:44
http://tessibonkaan.blogg.se/
Agnieszka

Ohh vad mysig han är din Fredrik!

Hoppas du har fått sova bra inatt!

kramar

2008-09-29 | 07:51:38
http://agnieszka.blogg.se/
Caroline

attans att man inte har ett badkar så man kan få uppleva sådana överraskningar.. sååå nice det lät!!!!



Vill gärna ha en recension av telefonen.. jag är på jakt efter en ny. Har en Walkman som inte fungerar alls, fungerar lite fungerar till att låsa sig och spela dööööööd... Använder inte alls den till att lyssna på musik.. vill hellre ha en jag kan fota med... så berätta för mig hur den är när du vet..



tjo

C

2008-09-29 | 19:48:37
http://jcav.wordpress.com
Martina

Det där lät ju underbart :)

2008-10-01 | 21:29:33
http://lakriz.blogg.se/