Sängen knarrade!

Min och Fredriks säng har nu knarrat ett bra tag, värst är det när Fredrik ska vända sig i sängen. Han "hoppar" lixom runt, så det gäller att hålla i sig - så man själv inte studsar ut! hihi..

I alla fall så bad jag honom ta tag i saken, knarrandet alltså, i lördags, vilket han gjorde. Lyfte ur madrasserna och skruvade till bultarna på sängstommen - vilken skillnad sen! Skönt att det för en gångs skull var enkelt att fixa...  



Ninni kommer nog gå i mammas spår och jobba inom bygghandeln när hon blir stor. Hon ÄLSKAR att pilla med skruvmejslar och verktyg, göra som pappa gör.. Och det går precis lika bra att göra det i nattlinne och PoP-byxor :D



Jättekul att ni gillade idèn med sko-skåpen. Snälla Maria kom med tipset att jag kunde klistra dit "väggord" på själva lådan, eller att ha lösa bokstäver ståendes uppepå.. (som alltså bildar ett ord..) Och det tåls minsann att spåna vidare på. Tusen tack för inspirationen vännen!


Har bland annat tänkt över vad vi ska ha på den lilla väggen i den nytapetserade hallen, där funderingarna lutade åt att sätta en stor spegel innan. Jag trodde proppskåpet skulle tas bort (elektrikern satte nämligen in en strömbrytare.. eller vad det nu heter, som bryter strömmen automatiskt innan man får strömmen i sig..) Men det va för dyrt o för mycket jobb med att ta bort proppskåpet, så det får hänga kvar ett tag till... 

Detta innebär att spegeln isf kommer att hänga för lågt ner, för att se snyggt ut, så numera är den idèn struken.


Däremot funderar vi (jag) på att sätta dit en vit tavel-list (modell längre) och sen inhandla denna skylten, som får stå uppepå; (bilder lånat från www.perlanliving.se)


Ser ni förresten att det är samma tapet som vi har i hallen? haha, paff jag blev då! Hur stor var den chansen lixom...



Nå, vad tror ni om det ? 

Kan väl bli snyggt och välkomnande?
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka

Kommer bli skitsnyggt!

2008-09-24 | 10:29:03
http://agnieszka.blogg.se/
Cissi

Absolut kan det bli snyggt!!

2008-09-24 | 10:43:43
http://cissislife.blogspot.com
Fia

Det kan bli kanonfint!

Jag har själv funderat på den skylten, men har inget riktigt bra ställe att ha den på. Än iaf :).

2008-09-24 | 10:57:20
http://fiansess.blogg.se/
Nettan

Hej!!

Jag beställde jue varor av Aromboden och blev över förtjust så nu har jag beställt lite mera.

Doftljusen var underbar, så köpte några fler nu och badpulver och ja lite mer smått och gott. Tack för lite rabatt från dej med....

Jag kan varmt rek. den sidan. Snabb med leverans och allt, bra paketerat. Ja bara plus från dej.



Kram Nettan i Hälsingland.

2008-09-24 | 14:35:17
http://olelsi.blogg.se/
Fia

Va söt hon är lilla Ninni:) Ja ser allt ut som att hon kommer gå i mammas spår vad gäller jobb:P



Hoppas ni haft en kanondag!

2008-09-24 | 16:51:14
http://dagarmedfia.blogg.se/