Salon Classique!

Fick ju som sagt hem ett paket i brevlådan i går... och minns ni att jag - i ett tidigare inlägg - berättade att jag är så trött på mitt hår, som blir "fett" efter bara nån dag, typ 2, och som bara ligger platt som en pannkaka på huvudet...?

Det ska jag förhoppningsvis bli kvitt nu! :)
I paketet låg nämligen hårprodukter, både schampo och hårinpackning, från Salon Classique


Kerastase Specifique
Bain Divalent 250 ml

- Reglerande dubbelverkande schampo/shampo för fet hårbotten och torra toppar



Från Kerastse hårvårdsprodukter kommer detta reglerande , dubbelverkande schampo som stabiliserar och renar en lätt fet hårbotten samtidigt som det även vårdar de torra längderna och topparna. Din hårbotten blir fräsch och håret känns rent, stärkt och välmående.




Kerastase Nutritive Masquintense Fint Hår

Intensivt närande hårinpackningsom på djupet vårdar fint och mycket torrt hår utan att tynga


Kerastase Nutritive Masquintense är en intensivt närande hårinpackning från Kerastase hårvårdsprodukter som på djupet vårdar fint och mycket torrt hår utan att tynga. Håret blir mjukt, smidigt och lätt att reda ut.



Så, tillsammans med Susanne Magnusson, som är utbildad och mångårs erfaren frisör och som driver Salon Classique i Sundbyberg (och nu även över nätet!) hoppas jag få bukt på mitt just nu odugliga hår.
 
Med hjälp av att byta hårprodukter



I vanliga fall gör jag som de flesta andra, köper mina hårprodukter på Willys, Coop ja till och med ÖB då de har haft erbjudande. Men nu är det slut på det - förhoppningsvis för gott!


Susanne har en egen blogg där hon bla tipsar om olika stylingprodukter och erbjudande som hon går ut med i sin nätshop, men även hur hon som frisör får gnugga geniknölarna och agera med fantasi,  när det staplar in en bestämd ung dam på 6 år - som vill ha en Askungefrisyr!


Nedan följer två Video-klipp som jag "kopierat från hennes blogg". Vad enkelt det ser ut va? Och gud va snyggt det blir!

Kolla in hennes fräscha hår. Jag vill me haa!

Toppensmidigt ju. Samtidigt kan man ju undra.. är det verkligen så smidigt?



Så, jag hoppas ni ska tycka att det ska bli spännande att följa med mig på min "hår-resa".. hihi, kan man kalla det så? För nu har jag jäkla mig lessnat på slitna toppar och flåtigt hår... !


Ska genast ringa till frisören och se om de har någon tid till mig, helst så fort som möjligt! Allt för att ge detta en ärlig chans... För vilken inpackning skulle göra slitna, gamla, trassliga, klyvna toppar mjuka och fina igen? Näe, bra produkter finns det säkert - men mirakelkurer? Näe, klippning är nog den enda utvägen....  


Åh jag som vill ha långt hår.. därför jag drar mig för klippningen, blir alltid kortare än man önskat...

Dock hellre ett kort frächt hår, än ett långt slitet... Right?
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cissi

Åh härligt. Lycka till med din hårresa då! hihi...

2008-09-09 | 11:38:01
http://cissislife.blogspot.com
Susanne Salon Classique

Så fint du har gjort Lina...tycker mycket om det.

Ska skriva i min blogg nu om slitna toppar och mirakelkurer som du skrev om...

Ha en bra dag. Susanne

Agnieszka

Ohh vad roligt med bra hårvårdsprodukter=)

Själv köper jag mina på ÖB, men jag använder Vo5, tycker det funkar toppen på mitt hår, och så är det bättre pris på dem på ÖB=)

Ha en toppendag!

2008-09-09 | 12:11:16
http://agnieszka.blogg.se/