Renovering av hallen!

Så, efter en halv dags slit så är hallen på gång :) Ska bli jättespännande att se slutresultatet! 

Nu är det också hög tid att klura ut fiffiga förvaringsmöjligheter :P Har ni några förslag så hojta gärna till! Andra skojiga, fina saker man kan inreda hallen med, tas också mer än gärna emot... :) 

Slutbabblat! Här kommer bilderna... 


FÖRE:

Precis när man kan kommer in genom ytterdörren... Dörren man ser rakt fram leder in till badrummet...

Tapeten i närbild - inte riiiktigt min smak :D

Slipa/spackla skarvarna.... tråk, tråk, trååååk....

Målning nr 1 . Tyckte färgen täckte ganska dåligt, men den supertrevliga killen på BECKERS sa att det skulle räcka med två omgångar - så vi litar väl på det !:)  

Hallgolvet just i detta nu!
En salig blandning av täckpapp, verktyg, leksaker, färg och Ninnis pipmugg :)

Jag och min gravida mage tar oss en paus, det är minsann jobbigare än vad man tror! :)
Varför, varför, varför lyckas man ALLTID få färg på fingrarna?

Tur den är vattenlöslig, annars hade det varit värre...


Hastigt och lustigt bestämde vi oss för att sätta en fondtapet på den kortaste väggen, där jag redan har lite planer på vad som ska upp :) Var faktiskt min mamma som kom med idèn, tack mamms!, och vi nappade direkt.  

Kom fram till att vi ville ha samma tapet i denna hallen, som vi satte - men aldrig hann njuta av - i förra lägenheten. Så, med bestämda steg klev jag in på BECKERS och beställde hem ett par rullar..

De skulle komma i nästa vecka... Åh, denna väntan... :)

Snygg va? :D

Close up - I love It!



Med en morgon som visseligen inte började fören 7.3o i dag, då stumpan fått för sig att ta sig sovmorgon, och med en förmiddag som varit mindre trevlig... sen hall-renoveringen, har gjort min kropp alldeles utmattad! Klockan är 21.16 på en lördag kväll, och jag har redan planer på att krypa ner i snarkofanen... ZzZZzzz

Tjaaa, vad ska man säga. Är trött (!) helt enkelt! :)

Hoppas ni haft en kanondag mina vänner, ska svara på alla era underbara komentarer i morgon!

*Nattinuffs!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Finfint blir det:D

2008-09-07 | 01:03:39
http://dagarmedfia.blogg.se/
Martina

Häftig tapet...ska den vara i hela hallen eller som fondvägg??



Hoppas du får en bra söndag (lördagen verkade ha varit sådär)

2008-09-07 | 10:04:20
http://lakriz.blogg.se/
Thessan

Skit snygg tapet :D

2008-09-07 | 10:12:11
http://tessibonkaan.blogg.se/
sarah

tjenixen babe. :) .

Oh den fina tapeten!! :)

-var det samma som i förra lyan tro ? :)



Kramis bananis! .

Saknar dig MASSOR!

2008-09-07 | 12:26:15
http://sarahsglitter.blogg.se/
Boel

Jättesnygg fondtapet!

2008-09-08 | 12:09:42
http://lavender.blogg.se/