Morrn Morrn!

Uppe med tuppen ? Javisst! Har varit uppe sen o5.3o, då Fredriks alarm ringde.. Känns som om klockan är framåt 11.00 nu - när hon bara är o7.oo.. hihi, tokigt!

Ska lämna stumpan på dagis vid 8.oo och sen blir det raka vägen hem för att plugga. Blåsigt och kallt ute, en massa moln på himlen, men förhoppningsvis slipper vi regn i alla fall..
 

Fick hem boken "Emma och Lillebror", författare Gunilla Wolde, igår, som jag läste för Ninni. Eller ja, läste och läste.. Man hinner inte läsa förrens hon vill vända blad, så det blir mest att titta på bilderna, peka och säga det som visas.. men det gillar hon! :) Tack för tipset, ni som rekomenderade den! :)


Tror det är förkylning på G i Ninninusens lilla kropp. Igår var hon nämligen mer "mammig" och grinig" än vanligt, sen idag har hon hosta.. Och jag som just berättat för Jonna att "vi minsann klarat oss från förkylningen som härjar, än så länge"... haha, tjii fick jag!

Men, hon är pigg som vanligt och verkar minsann inte påverkad för fem öre, så det är ju skönt. Skulle det bli värre är jag ju hemma, så det är bara för dagis att slå en signal - så hämtar jag henne på stört! Men, behöver som sagt ett antal timmar idag för att plugga... Blir aldrig att man kan plugga med lika stor koncentration när Ninninus är hemma, hon vill ju ha min uppmärksamhet då och då och man blir avbruten stup i ett...


Så, ska göra mig i ordning nu sen sticka iväg. Hörs senare! :D
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cissi

God morgon

Usch då med förkylning. Här hemma är det bara jag som har drabbats, dock rejält så jag har väl fått för oss allihopa!

Lycka till med plugget idag!

2008-09-03 | 07:57:10
http://cissislife.blogspot.com
Agnieszka

Ja inte så kul att gå upp så tidigt kanske. Vi vaknade vid 8a idag, fick lite sovmorgon=)

Ska alldeles snart åka och lämna Nova på dagis, sen handla lite och åka hem och städa och fixa!

Ha en bra dag!

Vad är det du pluggar?

kramar

2008-09-03 | 08:23:48
http://agnieszka.blogg.se/
Tessan

den boken gillar erica, men måste köpa en ny, hon har rivit sönder sidorna, hände när hon va mindre. kram

2008-09-03 | 09:29:50
http://metrobloggen.se/cutiepie
Jonna

Såg att dom hade en bok på dagis som man kunde läsa för barn som ska få syskon. Men nu kommer jag ju inte ihåg vad den hette bara för det, men det va iaf han Lennart som har så fina bilder som varit med o gjort den.. Vet du vem jag menar? :)

2008-09-03 | 09:39:45
http://jonnaa.blogg.se/
Evelina

åh, det var den boken jag menade=) Så du/hon gillade den?:)

2008-09-03 | 17:48:41
http://evelinalinnea.blogg.se/