Jäkla förkylning

Som väntat så härjar fortfarande förkylningsbacillerna i Ninninusens kropp, vilket har resulterat i en jobbig natt där varken jag eller hon kunnat sova ordentligt. Ringde in till dagis vid 7.oo i morse och berättade om vår natt  varpå jag sa att jag behöll henne hemma idag. Fick till svars;

" jaa, jag förstår det. Vi kände ju inte igen vår lilla prinsessa igår förmiddag, med då var det ju förkylningen som satte humöret på prov ... "

Värmer i hjärtat när de talar så fint om Ninni, trots hon inte gått där mer än några veckor!


 

* mammas sessa ♥



Så, nu är Ninni "långledig" från dagis... behövs nog för att stumpan ska hinna krya på sig ordentligt och få nya krafter tills nästa vecka..

Vi som tänkt börja göra en makeover på vår hall till helgen. Får se hur det blir nu, är ju helt upp till Ninni och hur hon mår. Fast det är klart, slipa och spackla kan ju jag och Fredrik turas om att göra, medan "den andra" myser med Ninni..


Vill i alla fall få klart hallen innan bäsebus tittar ut, och ju längre tiden går - ju otympligare blir jag & jobbigare blir det!



Ninnis mormor kommer nog ut hit efter lunch, eventuellt ska vi börja röja lite i trädgården på baksidan.. Behövs verkligen! En annan kan ju knappt se skillnad på  blomma, bärbuske och ogräs, så det är bra att min mamma kommer och hjälper oss - annars vet man inte vad jag hade ryckt bort! :D För att inte tala om att det är betydligt mycket trevligare, än att göra det själv...

Vad ska ni hitta på idag då ? *nyfiken*

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Jonna

Stackars Ninni, hoppas hon kryar på sej! Dom behöver den där långledigheten för att hinna återhämta sej tror jag nog, det tar ju på krafterna att vara förkyld, det vet man ju själv hur det e :)

2008-09-04 | 10:09:25
http://jonnaa.blogg.se/
Agnieszka

Hej! Idag har Nova varit på dagis från 9-14.

Jag hann vara hemma och ta det lugnt ett tag innan jag åkte ner till stan vid 12 och träffade en Gravid-kompis och tog en fika och snackade skit! Sen åkte vi till affären där vi köpt UJ vagnen och kollade in resten av rean dem hade, sen fick vi fara hemåt och hämta Nova och nu är jag och Nova hemma och tar det lugnt!

kram

2008-09-04 | 15:04:12
http://agnieszka.blogg.se/
Cissi

Tråkigt för Ninni att vara förkyld, men det är ju såna tider nu.



Ang trädgården; Vi flyttade ju ganska nyligen och här fick mamma också komma och hjälpa. Jag är som du, ser inte vad som är vad.

2008-09-04 | 15:05:34
http://cissislife.blogspot.com
Pia

Är inne på andra dagen hemma med grabba. Han kräktes på dagis i tisdags, så då blir man hemma 2 dagar från sista kräket... han kräktes inge mer hemma men var helt knäckt... trodde det kunde vara nån förkylning på G här oxå... men nu verkar han ha repat sig. Så det blir dagis i morgon..... Har sett Pippi på de sju haven ca femhundraåttielva gånger!!! kan varenda replik! Hahaha!! det är rart med barn va!!! :-)

2008-09-04 | 15:30:32
http://piiiiz.blogg.se/
Ankizz med Jonathan

Har precis kommit hem från jobbet/dagis.

Det är vad vi gjort idag :)

2008-09-04 | 16:07:07
http://ankizz.spaces.live.com/
Evelina

Vad kul att dom säger så=) Det är vissa ungar som man liksom fastnar för direkt, Ninni måste vara en sån tjej=) Ser så ut på bilderna trots att jag inte har träffat henne! Hon är ju så söt!=)

2008-09-04 | 17:38:10
http://evelinalinnea.blogg.se/
mia

Hej, jag gillar din blogg jätte mycket, läser den varje dag. Har själv en dotter som är född en månad senare än Ninni=) Å ni verkar var en jätte gullig familj.

Men jag håller inte med om att det var mysigt av dagispersonalen att kalla din (jätte fina) dotter för prinsessa.. ush för pedagoger som skapar stereotypa könsroller genom att ettikera barn redan i så låg ålder. Jag skulle kunna skriva hur mkt som helst om vad läroplanen säger om genus/könsroller och vad som å andra sidan praktiseras på förskolor/skolor....





2008-09-04 | 19:53:39