Vår lilla Eeeeeemil! :P

Jaa.. idag har Ninni varit en riktig liten Emil i lönneberga... 2 hyss har hon hittat på idag, vår busfia, och mamma var självklart redo med kameran - sånna här tillfällen måste dokumenteras för bövelen! :D

Ninni började morgonen med att i smyg gå in i badrummet och sno åt sig mitt rosa läppstift...

.... gick in i vardagsrummet, hoppade upp i datorstolen och ... började "läppstifta sig" :)

När jag hörde Fredriks "Ninni, gå till mamma & visa vad du gjort... gå till mamma..." upprepade gånger, var det av ren nyfikenhet jag entrade vardagsrummet. Gosh! Haha, kunde inte annat än skratta åt vår busunge!

Lyfte sedan ner henne och bort till spegeln, hon var ju bara tvungen att se sig själv... Ett stort leende spred sig på Ninnis läppar, hon tyckte nog att hon såg fin ut - tror ni inte? :)


Det andra buset kom i eftermiddags, då jag möttes av denna synen i badrummet:


Haha. Jo, man tackar. Lägger man trosskydden i Ninni-höjd får man minsann skylla sig själv! :)

Duktig, som Ninni är, hjälpte hon i alla fall mamma att "städa upp" igen... Åh, vad jag älskar dig.. min busa!



Har annars varit en ganska fullspäckad lördag. Hela familjen packade in sig i bilen och brummade in till stan, för att mest strosa omkring lite. Hittade 2 julklappar vi köpte och jag passade på att leta efter en jacka. Hittade en fin som jag la undan, beslutsångest! Får se om det blir den, eller om jag helt enkelt får leta vidare.. :)

Köpte också oss en ny lasermus till datorn, inne på teknikmagasinet. Äntligen slipper jag sitta och joxa med sladden så fort jag vill att muspekaren ska röra på sig - lovely!


Har tvättat, badat båda barnen, matat, bäddat rent i alla sängarna, slått in julklapparna, rensat Ninnis garderob och lagt ut en del på Tradera. Pust, inte konstigt man är trött egentligen.. :)


Nu ska jag fixa in bilderna från "paketet" i datorn, sen kommer det en uppdate även på det!

På återseende! :P
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Ååå vilken liten busunge ni har där hemma:) Hon är ju för söt lilltösen:P Man kan ju inte bli arg på dessa små heller. För de är så toksöta:D



Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg!

2008-11-15 | 22:11:17
http://dagarmedfia.blogg.se/
Agnieszka

Haha..det där med troskydden känner jag igen, bara det att Nova gärna tar av tejpen på dem och sätter dem på sina armar...=)

2008-11-16 | 09:37:42
http://agnieszka.blogg.se/
rebecka

Haha vilka roliga bilder, skrattade då jag såg dom :)

2008-11-20 | 21:26:00
http://www.minmoa.se