Vad ska man hitta på idag då?

Hm. Ja, vad ska man egentligen hitta på idag? Hela familjen är hemma, hela dagen, så jag känner att något skoj måste vi ju hitta på. Man får lixom passa på, nu när man kan :)

torsdag börjar Fredrik jobba igen och ångesten börjar komma krypandes. Kommer jag verkligen klara att vara själv hemma med mina 2 busungar? Ninni kommer i och för sig vara på dagis tisdag - torsdag, 9.oo-14.oo, men både måndag och fredag är hon ledig - och hemma med mig och lillebror.

Tror att mycket handlar om rutiner. Man får nog testa sig fram och se vad som funkar bäst, för vår lilla familj. När vi ska gå ut, vem ska jag då klä på först, till exempel?

Aja, det löser sig väl (..sa han som sket i vasken..) Jag får helt enkelt ha "kan andra, kan jag" i bakhuvudet. För så är det ju.. Jag hoppas bara jag lyckas vara en bra mamma samtidigt...


Fredrik och Neo ligger och sover fortfarande och jag och Ninni har nyss ätit lite frulle. Nu spelas Pippi - dvd:n samtidigt som Ninni sitter i sin korgstol vid vardagsrumsbordet och ritar...





Nu ska jag surfa vidare och se om jag hittar några bra julklappstips
- Julen närmar sig med stormsteg, åh va mys!!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


tessan

det kommer nog gå bra ska du se. jag var hemma själv ända från början, och då hade erica ledigt från dagis, men det var inga problem alls. kram

2008-11-07 | 09:15:57
http://ericasmamma.blogg.se/
Linda

Förstår att ni har fullt upp därhemma nu, det gäller ju att ta vara på den första tiden!



Allt är bara bra med mig! Livet tuffar på som vanligt med jobb och annat. Längtar också till julen, ja redan till första advent så man kan börja pynta lite hemma! :)

2008-11-07 | 09:26:47
http://trillivippa.blogg.se/
Helené

Självklart kommer du klara de, galant dessutom :) Jag tror på dej jag! ;)



Härligt! Du får mej nästan o vilja skaffa syskon till Elton ;) Haha! Nää, men vi har sagt att vi vill ha han för oss själva ett tag. Men sedan vill jag nog ha ett syskon till han, jag har själv de o älskar verkligen mina syskon så enormt mycket! Jag vill verkligen inte missunna Elton den kärleken :)

Men de får bli om några år, nu är de Elton som gäller för oss o han räcker till gott o väl just nu ;)



Allt är bra med oss, Elton är lite snorig o sover enormt dåligt på dagarna :/ Men annars rullar allt på :)

Funkar amningen o allt för er då? :)

2008-11-07 | 09:52:41
http://missh.bloggagratis.se
Lina

Hej!

Vad härligt att vara hemma alla tilsammans!

Jag tror säkert att du fixar att vara hemma själv, som du säger så handlar nog mycket om runtiner.. hela livet går väl ut på runtiner =)

Ta hand om er!



Kram Lina



2008-11-07 | 10:15:57
http://mammatildes.webblogg.se/
Shila

Hej!!



Nu har jag internet igen och kommer vara mer på min blogg. Ser att du fått din söta son nu! Grattis!! Jättesöt liten kille. Kram Shila

2008-11-07 | 10:53:20
http://shilas.blogg.se/
Evelina

På tal om julklapps tips som du skriver! Du hade nå inlägg för ett tag sen om en form man trycker på bröd och rostar så blir det bilden. Jag har faktiskt köpt en sån till syrrans lilla Fabbe-med en pirat på! "Sjörövarfabbe" tänkte jag lite.. Så tack för hjälpen med en julklapp! kram!!

2008-11-07 | 12:03:17
http://evelinalinnea.blogg.se/
Sanna

Det kommer att gå jättebra ! O du ÄR en toppen mamma det märks !

O det är som du skriver att rutiner är jättebra att ha. När ni ska ut, be storasyster om hjälp, även den lilla grej som sysselsätter henne under tiden är ju jättebra, hålla nycklarna eller nåt kanske.

Men kommer in i det !

O sen en superbra sida som har MASSOR av bra o roliga leksaker är www.hikmet.se.

Snabb o billig frakt o jag tycker att priserna är hyfsade på grejerna oxå.

vi har köpt nästan alla julklappar därifrån iår.

SHIT vilket lååångt inlägg det bidde :-)

Hoppas ni får en härlig dag o en mysig helg !

kramkram

2008-11-07 | 12:12:07
http://lyckborg.com
Lisen

Det kommer att gå kanon. Jag kände precis likadant både när det hade blivit två barn istället för ett och när det hade blivit tre istället för två. Men det bara flöt på, precis hur odramatiskt som helst. När pappaveckorna är över man tydligen redo! Tricket är att ligga steget före. Man packar väskan och lägger fram ytterkläderna innan man gör sista amningen innan man går ut, man förbereder maten nån lugn 10 minutersstund tidigt på eftermiddag osv. Det blir toppen. Du kommer att ha full koll oftast. Och ibland blir det pajas, men det är helt ok också.

2008-11-07 | 16:22:30
http://www.kalasbolaget.blogspot.com