Mat-dax

Neo har precis fått mat och han somnade helt utslagen efter måltiden. Så nu ska jag också passa på att få någonting i magen. Min lillebror är här, eller ja.. han är ute på tomten, och hjälper grannen att sätta tak på ett förråd som de bygger. Så tänkte faktiskt bjuda in honom på lite lunch...

Idag blir det därför Pintetto. Underbart gott och alldeles enligt GI (bara mjölet som är "dåligt", men för att stilla samvetet en smula kör jag med fullkornsmjöl)




Pintetto är ett recept som vi (mina föräldrar) tog med oss hem från vår årsvistelse i Korea. (jo, vi bodde nämligen i Korea, då jag var 7 år) Supergoda som sagt och när jag och mina syskon var mindre kallade vi dom för "gröna pannkakor" - för det är precis vad det är! Innehåller squash, lök och morötter.


Pannkakan äts helst med pinnar doppas i soya. Mmmmm... mumma! :)  
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)