Gårdagens Lussebull-bak!

Oj vad gulliga ni är, med alla tips jag redan fått! Tusen miljoner tack! Det är verkligen frustrerande när man står helt handfallen och inte kan göra något, när barnen har ont. Nu har jag i alla fall fått Neo att somna, förhoppningsvis "ordentligt". Han är ju också helt slut av att vara vaken, samtidigt som hans lilla kropp försöker bekämpa bacillerna..

På tv visas  Pippi Långstrump och Ninni springer mellan att titta på tv, rita, läsa bok och bygga med klossarna jag tagit fram. Stumpan är ändå hyfsat nöjd än sålänge och nyss började solen skina in genom våra vardagsrums fönster, och trots att jag fortfarande är dötrött så känns det ändå lite mer positivt. Hade det regnat idag, hade jag nog dragit täcket över huvudet för längesen - tänk vad lite sol kan pigga upp! :D


Passar på att lägga in de få bilderna jag hann ta på lussebullbaket igår, innan kameran fick batterislut *typiskt*



Vissa fick lite roliga former men hey, det ska väl synas att de e hembakta för bövelen! :P


Bjöd in båda grannarna, som glatt tackade JA till kaffe/mjölk och nybakta lussebullar. Båda grannarna hade även sina barn denna helgen och grannen över hade även sin tjej där, så det blev fullt hus. Härligt!

De två äldsta grabbarna (6 och 8 år) spelade Guitar Hero med Fredrik och Ninni och den minsta grannpojken lekte på Ninnis rum och racade med bilarna - i väntan på att fikan skulle bli framdukad.

Ninni och söta I :)



Nu ska jag ägna lite tid åt min dotter, man får passa på när lilleman sover...

kram o tusen tack igen, för er omtanke!

Hörs lite senare
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka

Låter som en underbar dag med både bak och grannbesök!!

kramar

2008-11-17 | 11:49:32
http://agnieszka.blogg.se/
Ulrika

Åh det där såg riktigt gott ut =D Säg till om du får ngr över ;)



Fin blogg du har o sist men inte minst hoppas ni små charmtroll kryar på sig o att du/ni får sova i natt!

2008-11-17 | 14:00:58
http://uj76.blogspot.com
Madeleine

Nää, nu är d bestämt.. ska baka lussebullar i veckan!! :-)

2008-11-17 | 15:27:38
http://muppsan.com
Evelina

Härligt att grannarna kom över! Skulle vilja kunna knacka på så jag också, men i mit trapp bor bara 65+ och folk som inte riktigt har "alla hästar hemma" .. Fina lussekatter du gör! Nu blir jag sugen på att baka också=)=)

2008-11-17 | 15:49:27
http://evelinalinnea.blogg.se/