Fullspäckad dag!

Dagen har varit fullspäckad även idag.


Började med att natten - återigen - var ganska dryg. Neo krampar ihop sig och blir jätteledsen, luften i magen som gör det fick jag bekräftat på BHV idag. Doktorn kände på magen och berättade att han är spänd och har jättemycket gaser i magen, stackarn. Så, jag fick en del tips på hur jag kunde försöka underlätta för honom. Ger miniform innan varje måltid och håller både tummar och tår att det släpper snart..


Packade in ungarna i syskonvagnen, drog på mig promenadskorna och sen begav vi oss mot dagis. Ninni hade både "niiiinen" och "Tiger" i famnen, hela vägen. Gick kanon att lämna henne, precis som det brukar *peppar peppar* :D



Gick sedan en långpromenad i rask takt med Neo, underbart skönt!



Vid 13.3o boxade jag in vagnen i bilen och Neo i framsätet och så åkte vi för att hämta Ninni. Bar direkt av in till stan där Ninni fick busa av sig i lekparken i 45 minuter, innan det var dags att möta upp pappa klockan 15.oo för att gå och skriva under "faderskaps papperna".

Hem, laga mat, äta mat, diska .... och nu sitter jag här.


Neo ligger och sover på pappas mage och Ninni kollar på "Einsteins" på Playhouse Disney.



Strax att byta till pjamas på båda barnen och själv ska jag ta en dusch när nattningen är över. Ska nog epilera (heter det så?) benen också, längesen sist nu och stubbet har övergått till lite längre hår - inget jag trivs i med andra ord!

Fler som har en epilator? Gillar ni den? "epilerar" ni bara benen, eller under armarna också?

*
nyfiken* :D
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carolina

Hej! Va roligt att höra att du gillar den! Din bloggvar också jätte fin, den hamnar bland favoriterna!

Kram Carolina

2008-11-20 | 18:59:14
http://ljuvligacarolina.blogg.se/
laila

hur mycket vägde neo nyfiken

2008-11-20 | 19:43:01
Agnieszka

jag har en epilator... provade den en gång på en liten bit av benet och höll på att dö.... aldrig mer... så den hamnar nog på tradera snart kan jag tänka mig... eller så blir den en bra present till någon!!! Jag är en kärring som inte tål smärta... men föda barn är en baggis!

2008-11-20 | 19:57:31
http://agnieszka.blogg.se/
Cissi

Oj, du har verkligen hållt igång idag...Hoppas du får en skön avkopplande kväll nu!



Ang gaserna på lille Neo. Alvin hade likadant, uschanimej vad jobbigt det var, både för honom och mig. Vi körde också med minifom i ca 4 mån. Det gick över när han började äta vanlig mat. Har du provat Sempers magdroppar?? De är dyyyra, men fruktansvärt effektiva! Hjälpte bättre än bara med Minifom + att det behöver man bara ge en ggn om dagen. Vi kombinerade det och Minifom, nör vi inte fick nån märkbar effekt på bara Minifomet. Sen körde vi med babymassage också. Vet inte om det hjälpte så värst, emen det blev en mysig stund på dagen, och under den tiden var han lugn och fin. Sen märkte vi också att Alvin sov bäst om han fick ligga på vår mage/bröst och sova, på sin egen mage.



Bara lite tips. vet hur kämpigt det kan vara, och man vill ju göra allt för att underlätta för de små liven och även för en själv!



Ta hand om er ;-) KRAM

2008-11-20 | 20:07:47
http://cissislife.blogspot.com
Sandra

Jag brukar epilera mina ben, tycker att det funkar bra förutom att det gör så ont i början! Men ska man vara fin får man lida pin :) Armhålorna har jag inte vågat epilera... Gör du det?

2008-11-20 | 20:29:35
http://jagochminfamilj.blogspot.com
Ida

Nästa vecka blir kanon!! Passar mig bäst antingen tisdag fm eller torsdag.. :-) Jodå,här är allt lugnt..



Miniform har båda mina barn fått i början. Eftersom vi hade det till Emelie så började vi med det direkt till Zander då han började skrika massor.. Funkar på bara någragånger. Kanon jö!! :-)



kram

2008-11-20 | 20:49:18
http://emelieozander.blogg.se/
Marie [ Williams Mamma ♥ ]

Tack så mkt, du har oxå en jätte fin sida =)

Söta barn! =)

2008-11-20 | 21:19:31
http://mzetterblad.blogg.se/
Tessah

Hej va roligt :)



Kikar tillbaka :P



Vilken läcker blogg du har och supersöta barn! kram

2008-11-20 | 22:11:53
http://tessah.blogg.se/