Det är förkylt idag...

Näsorna rinner numera på alla i familjen Ninninus. Huvudvärken börjar infinna sig och jag funderar på om det inte är dags att ta en panodil, innan det bryter ut helt...

Ninni är ledig från dagis idag. Fast det är klart, jag hade hållt henne hemma idag oavsett. Tycker det är sjukt (ha ha, humor!) dålig stil av föräldrar som lämnar sina "sjuka" barn på dagis. För det är ju inte allt för sällan man ser barn som har snoret ner till knäna och som är helt orkeslösa och mest sitter och "är ledsna/gnälliga" i frökens famn. Först och främst är det ju synd om barnet, som inte orkar.. men också om de andra barnen som kanske smittas... 


Tror nog vi alla har samma uppfattning vad gäller den frågan, så nog om det! :) 


Är alltså ensam hemma med mina små snoriga busungar. Känner att det kommer bli mycket M.Y.S på schemat idag, alltid trevligt! :) Blir nog en sväng till lekparken och ev till affären också, allt för den goda sakens skull. Man blir ju rastlös av att bara sitta hemma, och Ninni behöver få springa av sig i den friska luften - snorig näsa eller ej.. 



Loggade in på Tradera i morse och såg att mina auktioner är uppe i 925 :- totalt. Inte illa pinkat, det är ju trots allt en vecka kvar på de flesta.. Goa pengar som sitter fint nu lagom till jul o allt :)



Gjorde en tråkig upptäckt i går. Ninnis PoP overall är för liten!! Och vi som testade den för lite sen och då passade den, var till och med aningens stor. Så, nu är det bara till att sälja den och köpa en ny. Alltid är det något...


Ninni sitter i soffan och kollar på Svamp BoB fyrkant, favoriten efter Pippi, och Neo ligger brevid henne och vilar sig :) Hände precis en liten "olycka" i hans spjälsäng, då han kräktes.. så, bara till att se om tvättstugan är ledig idag då..
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Jo jag vet vad du menar med förkylda dagisbarn... Nova har varit hemma hela veckan från dagis för hon har varit jättehostig och snorig... och inte nog med det så har hon fått ögoninflammation pga förkylningen med.... men nu är hon på bättringsvägar och på Måndag ska hon få gå till sitt älskade dagis som hon gnällt om hela veckan=)

kramar

2008-11-21 | 09:40:00
Agnieszka

Förra inlägget var från mig...=)

2008-11-21 | 09:40:20
http://agnieszka.blogg.se/
Anna-Karin

Grattis tjejen till den lilla pojken, så söt han e. Hoppas att allt gick bra :D kram

2008-11-21 | 10:36:01
http://anna-karin.devote.se/
bimbomamman

hej gumman är ni med förkylda?

Undrar om du kan lägga till mig på din vänner lista?



Kramiss!

2008-11-21 | 10:47:20
http://sandram.webblogg.se/
Fia

Jag förstår precis. Jag har också världens förkylning nu:S Och det är verkligen jobbigt. Ingen nässpray har man heller. men funderar på att gå och köpa en på vår närmsta vårdcentral med apotek en bit bort. Kan va behövligt. Spec på nätterna.



Vad kul när saker på tradera går upp i pris så man får lite pengar:) Jeppe gör så mycket med film. Han är ju så filmtokig. Så han har också gjort lite såna affärer:P



Ha en bra dag! Och hoppas ni slipper att bli sjuka med förkylning!!



Trevlig helg! Kramar

2008-11-21 | 11:34:41
http://dagarmedfia.blogg.se/
Johanna

Kan man få veta vad du heter på tradera? :) Eller har jag frågat det redan? Senil :P

2008-11-21 | 13:14:46
http://missyngve.blogg.se/
Evelina

Tråkigt att ni är förkylda:( Krya på er och ha en skön helg!!

2008-11-21 | 13:24:09
http://evelinalinnea.blogg.se/
SagoElin

Tvättmaskin i lght är fantastiskt! Vet inte vad jag hade gjort utan den! Men alltså, bor ni inte i hus? Eller har jag missuppfattat helt? suck Ibland är jag för, förvirrad för mitt eget bästa :) Stora kramar till dig.. Och tack för dina alltid så varma ord! Dom betyder mycket! Ha en underbar helg med de små söta och krya på Er!! <3

2008-11-21 | 18:53:59
http://sagoelin.blogg.se/