Rubrik?

Fredag idag. Den 25. Innebär helg, löning & tävlingsavslut.

Har precis suttit och betalat alla räkningarna, roligare kan man ju ha.. men det var ganska smärtfritt denna månaden :) Härligt nog!

Efter ett par dagars "ledighet" (om man nu kan kalla det för l.e.d.i.g.h.e.t.) så är det alltså dax att jobba igen. Idag till 19.3o. Typiskt nog jobbar jag både idag, hela helgen och måndag. Suck. Och vi som förhoppningsvis får nycklarna till lägenheten idag.. Blir tajt med renoveringen, men jag får helt enkelt åka dit efter jag slutat jobba vid 16.3o, både lördag och söndag...

I går kväll skruvade Fredrik ner alla gardinstänger och plockade ner gardinerna, shit va tomt det blev! Ekar i vardagsrummet och nu känns det verkligen att flytten är nära.. wihoo.. Har redan flyttat det som går att flytta, har de största grejerna som soffa, sängmadrasserna (sängstommen sålde vi ju, o köpte en ny) köksbord + stolar osv kvar. Det tar vi precis innan, eller rent av samma dag, som vi flyttar ut för gott. Troligtvis i slutet på nästa vecka.. Spännande!

I övrigt så var gårdagen heeelt okej. Fick hem mina superfina sittdynor till syskonvagnen, som jag vunnit på tradera. Den jag vann var med döskallar på, minns ni? Men efter att ha pratat med auktionsinnehavaren så kunde jag byta och få 2 matchande dynor iställt. Kanon! Och jag är SÅ nöjd.  

Blev alltså en med rosa fleecetyg och stjärnor och sen en med ljusblått fleecetyg och stjärnor, dom är alltså vändbara... för er som inte förstog det :D

Fina, inte sant?



Packade Ninnis Kitty-väska i morse, med uppblåsbara puffar till armarna, solhatt, solkräm, badbyxor & handuk. De ska nämligen åka till stranden med dagis idag. Bara fyra barn som är på dagis och då passar dom på, vilket ju är underbart för de små

Här om dagen var de i Wämöparken och tittade på alla djuren och grillade korv och en annan dag (eller ja, de flesta sånna här varma dagarna) springer dom i vattenspridaren och busar med vatten i största allmänhet, ute på deras fina utegård. Mysigt värre! :)

Fick skriva på papper att "Ninni hade tillåtelse att åka till stranden", kändes lite vemodigt.. Klart man är orolig att något ska hända, men samtidigt... det kan ju hända något när som helst (hemska tanke dock!) Så jag tror att barnen, och fröknarna också för den delen, kommer få en toppen dag på stranden - medan en annan går i svettiga arbetskläder...


* Thailand 2008*05
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cissi

Snygga sittdynor ju och härliga bilder från thailand. Klarade ni er ifrån regnet eller?

2008-07-25 | 08:52:52
http://cissislife.blogspot.com
Soya

Jättefina dynor!



Men inte är det så himla långt till Ullared för er ändå. Jag bor ju jättenära Blekingegränsen och har drygt 20 mil dit.

2008-07-25 | 09:25:11
http://soya.blogg.se/
Helené

Ja,Jag tror på den tapetern ja ;)



Jag hoppas verkligen att de är snaaaart! Längtar som en took nu :)

2008-07-25 | 09:40:58
http://missh.bloggagratis.se
Cissi

Oj, två veckor. Ja då hade ni tur då. Vi var i Thailand i april förra året, -07 alltså (måste tänka haha). Vi var två veckor, varav de två sista dygnen i Bankok, resten i Hua Hin. Sista kvällen i Hua Hin, kom det en sån där riktig urladdning, åska blixtrar och spöregn. Det var första regnet på hela resan. Var rätt coolt att se. Värmen bestod ju dock. I Bankok regnade det var eftermiddag, och där var det fuktigt till tusen hela tiden. Vill så gärna tillbaka till Thailand. Jag älskade det.



Mina kottar är 3 år (Liam) och 6 mån (Alvin). Hur gammal är din lilla? Och när beräknas nästa anlända??

2008-07-25 | 09:44:17
http://cissislife.blogspot.com
Fia

Kanonsnygga sittdynor!



Jag har med funderat på dom men vi hr inte bestämt färg på vagnen än. Lutar åt svart och röd.

Men hon gör verkligen kanonsnygga dynor så när vi bestämt får jag ta en titt om hon sytt fler!



Och spänannde med alla blå grejer du köper. Man anar ju vad som jäser i din mage =).

Kram och ha en toppendag!

2008-07-25 | 12:12:06
http://fiansess.blogg.se/
Susan

Visst är det en oro att släppa iväg dom...men dom måste ju få åka iväg lite med dagis också. Härligt för henne att vara på stranden med sina dagis kopisar.



Och sittdynorna var jättefina=)

2008-07-25 | 22:51:31
http://eliottsmamma.blogg.se/