Hemma igen! :)

Sådärja, nu var man hemma igen. Bilfärden hem kändes som en enda lång evighet och jag och H satt och gäspade ikapp, haha. Varför "smittar" gäspar igentligen? Ge mig ett svar nu genast tack, innan jag blir tokig.

Men vi hittade till säljaren otoligt fort, det gick mycket smidigare än väntat - sääkert mycket tack vare H:s utmärkta syn :P

Köpte bordet och kånkade ner det för 2 våningar. Givetvis fanns där ingen hiss... Inte det bästa i mitt tillstånd, men vad skulle man göra?  Tur att H var med i alla fall, tack gumms.

Placerade bordet i bagaget och jag skojar inte när jag säger att det PRECIS gick in. 1 cm till på någon av sidorna av bordet så hade det varit för stort, puh!

Det grymt snygga vardagsrumsbordet vi köpte!

Funderar även på att köpa denna hyllan... Tycker den är kanonfin! Nackdelen är att den "bara" rymmer 180 DVD skivor, vi har betydligt fler än så. Men får väl köpa något komplement till annars... ? Vi ska nämligen inte ha någon tvbänk utan hänga TV:n på väggen i stället... Hade nog varit snyggt och ha denna möbeln under TV:n.... Eller vad tror ni? 


I alla fall..

Brummade vidare till Kalmar stad och gick i affärer. Hittade 2 linnen som passade min gravida kropp, trots att det inte var "mammakläder".. Alltid skoj!

Sen satte vi oss och fikade på en uteservering. Fralla & Cola. Mumma. Fick dock möblera om uteserveringen lite, eftersom vårt bord höll på att gå i stycken. Vringligt och dant... Men sen satt vi fint och njöt av solens strålar, frallebullen och den iskalla colan.

När vi kom hem hade jag fått 2 paket i brevlådan och en paketavi som jag måste åka och hämta ut. Wii, va kul! Roligt när det är annat än räkningar i lådan.. :) Så, uppdatering & bilder på det kommer ikväll!
 
Kram banan
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Helené

Haha, avis på värken eller? ;) Nejdå, men tiden går fort, så snart är du där :P



Nää, Inga namn! Vi vill se vad som kikar ut :) Dessutom är vi INTE överräns för femöre ;) Få se hur allt slutar!

Ni då? :)

2008-07-22 | 18:27:59
http://missh.bloggagratis.se
Pej

Ååå va roligt med det nya bordet :-)

2008-07-22 | 18:31:48
http://fruwee.blogg.se/
Jen

Ahh, visst är det mysigt att bara strosa...

äta godis och kika på alla nallar

(eller kaniner!?):)



Ang gäspningen så ligger det nog psykiskt.

Omedvetet.

Eller så är det mer invecklat:

Arv från förr, likt djuren, då det är ett flockbeteende.

Sheisse!

Det är som att grubbla över livets mening.

Man blir tokig...därför stoppar jag nu :)



Jätte fint bord!

Och det hade säkert passat jätte bra även

som tvbord. Kram

2008-07-22 | 18:33:37
http://pansky.blogg.se/
Susan

Det blir säkert jättefint med hyllan under tv:n. Tror jag på=)



Mys med fika också. Men fralla och cola? är det en god kombo?=)

2008-07-22 | 19:48:26
http://eliottsmamma.blogg.se/
Caroline

Att jäspa är en "funktion" från urminnestider ;-) den sänder ut lugnande signaler till omgivningen.. Detta gäller även hundar.. Om en hund är nervös eller känner sig stressad och du sätter dig och jäspar och smackar.. ger detta också hunden " lugn" och hunden jäspar snart också :-) kul eller hur... så det smittar för att vi tar emot lugnet :-D

2008-07-22 | 21:11:44
http://jcav.wordpress.com
R

snygg bänk :D

2008-07-23 | 12:27:55
http://kausi.blogg.se/