God morgon, härlig morgon!

Vi vaknade vid 6-tiden i morse, av att det var kokhett i sovrummet. Varmt som ett aphus, som min pappa brukar säga. Och det stämde precis in på denna morgon...

Eftersom vi har 2 busiga kisar, Glitter & Glamour, så sover vi med sovrumsdörren stängd - eftersom vi inte vill att de små trollen ska springa in o väcka Ninni. Så, inte så konstigt det snabbt blev 1000 grader varmt när solen ligger på...

Underbart väder idag med alltså, härligt!



Dagen på jobbet igår var mycket speciell. Vid 14.oo blev hela butiken kolsvart, kassorna la av och övervakningskamrorna slocknade. Strömmavbrott!

Efter 5 minuter i mörker och mindre kaos, var jag tvungen att ta beslutet att "evakuera" butiken på kunder. Kunder som inte blev så glada må ni tro..




- "jag har ju kört 2 mil, jag måste ju få hem det jag tänkt handla" ...

- "ni får ju ta och anteckna våra köp, så får vi komma in och betala senare, när strömmen är tillbaka....! "


Jag och mina 2 kollegor försökte lugnt förklara att vi ju inte kan registrera några köp, eftersom kassorna inte fungerar utan ström. Alltså kan dom inte få något kvitto vilket innebär att returrätten och garantin försvinner för kundens del.

De flesta kunderna förstog att de var tvugna att lämna butiken, bla pga säkerheten. Men så var det ett par av de där som alltid lyckas vara "på rätt plats, vid fel tillfälle" då det händer liknande situationer, de som inte ger upp, de som inte vill förstå.

Tillslut gav de med sig och stormade ut ur butiken, arga som bin. 

Jag och mina kollegor satte oss på utegården i varsin solstol, laddade en liten radio med batteri och lät musik skråla ur högtalarna, på lite sådär lagom volym.  Mysigt! :)

Klockan närmade sig stängning och vid 15.40 började vi köra in entregrejjerna utifrån. Kunder kom och gick mest hela tiden.. varpå vi förklarade gång på gång att vi var strömlösa.

Så, när vi var klara var det bara för mig att låsa släpen och gå runt och låsa butiken - sen gick vi hem! (var fortfarande ingen ström)


Får väl se om det är ström när jag kommer till butiken idag, ska gå dit lite tidigare och se så att allt är OK. Måste också ringa till min chef och uppdatera honom om hur det ser ut idag.. Så, jag måste snart bege mig iväg.


Lovar att svara på alla era komentarer ikväll, ni är ju för söta. Jag tackar er för era goa rader, är så kul att läsa!

Ha en riktigt UNDERBAR dag - i värmen! :D


* våra små miiisar, Glitter & Glamour!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cissi

Haha. Märkligt att de inte förstår när man förklarar, det var ju för deras eget bästa, ingen returätt och ingen garanti utan kvitto. Hoppas streömmen funkar idag då! Ha en toppendag!

2008-07-27 | 08:38:59
http://cissislife.blogspot.com
smula

åh... så underbart söta!! gosa gosa

2008-07-27 | 10:45:25
http://smula.blogg.se/
Linn

Åh, vilka söta missar ni har...:) Och så häftiga namn!:)

2008-07-27 | 11:33:13
http://mysprinsessan.blogspot.com