Äntligen hemma

Alltså inte tv4 programmet utan, Ääääntligen är jag hemma! :) har varit full rulle på jobbet idag, sprungit hit och dit fram och bak. Typ.

Eftersom jag har en tand som bråkat med mig ett tag ringde jag till tandläkaren från jobbet på morgonen, och fick en til 12.45 samma dag! WoW, det gick fort minsann!

Åkte dit och berättade om min tand som bara bråkade, en kindtand lääängst där inne *gapar stort och pekar med pekfingret* Fick en ny, väldigt skojjig, tandläkare. Han var utländsk, pensionär och jobbade bara deltid. Men gud va bra vi kom överrens. Var riktigt skoj att vara där faktiskt! Knasigt va?

 " vänta lite Lina, jag ska bara hissa upp dig... så du inte somnar", var bara en av de roliga komentarerna han så spontant klämde ur sig.. hihi

Jag var bombis på att det var hål i bissingen men pinsamt nog var det "bara" visdomstanden som ställde till problemet. Tydligen hade granntanden (den som jag har ont i) påverkats av att visdomstanden skulle tränga upp, komiskt nog.

Däremot.. hittade tandläkaren ett hål i en annan kindtand, som jag inte ens har besvär av. Ska ändå dit och laga. Laga mitt allra första hål. Spännande! Hoppas det inte gör ont bara... Gör det det ?



Annars? Har fått hem två paket med posten idag, Spännande!!

Kommer blogga mer om vad dom innehöll lite senare ikväll :)

Nu blev ni allt nyfikna vaaa? :D


Se vad tokigt glad Ninni är när hon får sitta jämte pappa o spela xbox :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anna

Hej! Tänkte bara säga att jag har fått dockan nu, har varit i stockholm i en vecka och kom hem igårkväll så har inte vetat innan. Men tack så jättemycket åter igen, ska överlämna den till henne i helgen tänkte jag. :)



Hoppas att du klarar lagningen bra och att den inte gör för ont, har heller aldrig lagat hål. Kram i mängder!

2008-07-17 | 17:36:56
http://alterica.blogg.se/
Caroline

Det gör ont... i PLÅNBOKEN ;-) hålet förflyttar sig från tand till plånbok...

Har aldrig lagat men däremot rotfyllt en framtand samt bytt ut den framtanden senare..(cyklat omkull... och skadat tänder ) och det är väl inte skitkul att ligga där och gapa.. men det finns ju bedövning :-)



Lycka till..

/c



2008-07-17 | 18:27:16
http://jcav.wordpress.com
Fia

Tur att du fick komma till tandläkaren så fort då!!



Inge kul med hål i tänderna. Har nog aldrig heller haft nåt så vet ej om det gör ont.



Hoppas ni får en mysig kväll.



Spännande med paket:)

2008-07-17 | 19:00:22
http://dagarmedfia.blogg.se/
Anna

Absolut, följ ditt hjärta =)

Tror inte lill-tjejen skulle "lida" av det, eftersom hon verkar ha kul på dagis =)



Jodå dagen har väl vart sådär, lite upp och ner men annars fint =)

Hoppas ni med haft det =)

Kram

2008-07-17 | 19:48:13
http://lindblom86.blogg.se/
Fia

Förut gjorde det såå ont att laga. Jag grät varje gång. (kanske för jag var liten hihi?) Men jag lagade för 2 år sen och jag var å nervös så jag hade tårar i ögonen och han totalvägrade ge mig bedövning. JAg har värsta tandläkarskräcken och tordde jag skulle dö på kuppen. Men det kändes inte ett dugg. De hade hittat en ny teknik. JIPPIE!!! Så nej är svaret på din fråga :).



Btw jag går i Lyckeby så tekniken finns där, så du inte oroar dig om det :).

2008-07-17 | 21:36:05
http://fiansess.blogg.se/