WohooOoooOo! :D





Wii. Som ni ser ovan, vågen visade - 1,6 kg. Yes! Trodde jag aldrig, tippade på max 0,5 kg ner..

GI-metoden funkar kanon på mig och jag som varit ganska nere ett tag känner mig på väg upp igen. Mycket tack vare ER. Era goa komentarer, ert engagemang och ert otoliga stöd, tips och råd betyder mer än vad ni nånsin kan förstå.. 


Och det här med viktnedgången ger mig en kick i sig. Jag känner mig fräschare och också mycket gladare. Jag kan! :)


Efter att ha kämpat sig fram ett par veckor, går allting betydligt mycket smidigare nu. Sockerberoendet är helt borta och blir jag sugen på något håller jag mig till mina nötter, eller tar en ruta, minst 70 %, choklad - som alltid finns hemma! Det, är min säkerhetslina... För om suget sätter in och jag inte har något bra alternativ till en massa onyttigheter, blir det lätt så att jag tar något av en  sockerbomb istället - som i sin tur triggar igång sockerberoendet och man hamnar på ruta 1 igen. Härligt!

Näe. Det här känns bra. Väldigt bra.
Hoppet om kanske kunna våga visa sig i bikini beach 2oo9 börjar sakta men säkert återfinna sig igen..

Det är en lång väg att gå innan jag nått mitt mål. Och det kommer ta tid. Men hey, många bäckar små... som man brukar säga.. Inte sant? :)



Bara för att jag är så glad ska jag nu lyxa till det med en sån här...


Mina föräldrar hade 6 st med sig hem från Florida, som jag fick. Det är nämligen så att när vi bodde i Korea, så bara ääälskade jag dessa små godningar. Och det gör jag än idag! Men, såklart går de inte att få tag i i Sverige och det var flera år sen jag drack en sån sist... Så, nu är det lyx på hög nivå! :)

En liten "burk" innehåller 63 ml, så dom är ju ganska små. Smaken är lite fruktig, syrlig sådär. Är någon slags "vitaminbomb" .... Säkert inte alls enligt GI-metodens alla regler, men det skiter jag i. Dom är bara SÅ goda....
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


gladulle

Åååååå vad duktig du är, ska oxå pröva GI varianten för att gå ner i vikt. Få se om det fungerar på mig:)

2008-12-09 | 10:03:36
http://gladafamiljens.blogg.se/
Pia - mamma med mera

Grattis!! såååå duktig du är!!! Skönt att du är tillbaka. Ha en riktigt bra dag!!

2008-12-09 | 10:36:46
http://pia.sakerochting.se
Ida

Gud vad du är duktig som går ner i vikt en massa!! :-)

Nu har jag ju Zander varannn vecka,jämna veckor. Men du får gärna komma själv och visst kan vi ses nästa vecka oxå :-)fast då har jag inte Zander..Men kanske kvittar..?



Vill du komma hit eller vi till er eller på stan??



Kram

2008-12-09 | 12:00:04
http://emelieozander.blogg.se/
emelie

imponerad jag blir!! kämpa vidare så kommer det att gå kalas! kram

2008-12-09 | 12:02:53
mela

Var hittar du recept när du GI-ar? Kan du inte tipsa om det i bloggen så slipper jag söka, haha ;)



"Linas middagstips" :D

2008-12-09 | 12:24:04
http://melano.webblogg.se/
SagoElin

Du är så sjukt duktig sötnos!! I wish I was like you! Kram!!

2008-12-09 | 12:26:34
http://sagoelin.blogg.se/
Ebba's mamma (Angelica)

Gud så duktig du är, GRATTIS...

2008-12-09 | 21:25:36
http://mideco.blogg.se/