Vägdag

Var ju som sagt vägdag idag. Blev aningens besviken när jag ställde mig på vågen, som "bara" visade -0,2 kg. Detta var visserligen med frukost i magen (brukar väga mig INNAN frukost, men glömde idag!) men ändå.

Nån sa att det kunde ha o göra med min maginfluensa. Eftersom all näring och mat "försvann" i ett par dagar, så "suger" korppen åt sig allt de dagar man väl börjat äta igen... Vet inte om det stämmer, men vi får la hoppas på det :D Hehe.


Det är NU jag vanligtvis tappar modet. Jag ger upp. "det funkar ju inte ändå", är min tanke. Jag har ju inte ätit något olämpligt, egentligen! Inte ens på Fredriks "kalas" ! Har ätit så som jag gjort de andra veckorna, då jag loosat runt 1 kg... Motionen har iofs blivit liggandes åt sidan, eftersom först var Ninni sjuk och sen jag... men åh, ändå?!


Jaja. Denna gången ska jag inte ge upp. Inte ännu i alla fall. Måste lära mig att ta motgångar (men hey, detta var ju ändå minus -om så ett liiitet minus -  varför ser jag det då som en motgång?)

I slutet på Januari ska jag ju tillbaka till "min coach" och ställa mig på hennes våg. Mitt första delmål, så visst kämpar jag vidare ett tag till. Absolut! :)  



Bara för att morgonen på vågen började som den gjorde, tog jag på mig promenadskorna och satte barnen i vagnen. Lämnade Ninni på dagis och gick sedan en rask promenad med Neo, på en 45 minuter. Svängde också inom affären innan vi slutligen gick hem, köpte rostbiff, cream cheese med vitlök & örter och en liten burk keso.

Så det fick bli min lunch, som jag nu sitter och mumsar i mig. Cream cheese med vitlök & örter är en klar favorit! Bre lite på en bit rostbiff och rulla ihop - Gott, gotti gott gott! Och aaalldeles enligt GI.... Underbart!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


mela

men du, det går ju ät rätt håll iallafall, inte ska du ge upp nu inte! :)



rostbiffen lät ju riktigt smarrigt! :p

2008-12-16 | 11:27:37
http://melano.webblogg.se/
Agnieszka

Guud vad gott med keso... det måste jag köpa!!!

Ha en underbar dag!

2008-12-16 | 11:57:34
http://agnieszka.blogg.se/
Emily

Jag tycker du är jätteduktig som kämpar på. Visst känns det motigt ibland, men det kommer säkert att ta fart igen om du får börja röra dig mer.

Jag håller tummarna för dig.



Ha en bra dag!

2008-12-16 | 12:01:25
http://duagava.blogg.se/
Emma

Hej! Vad roligt att du har hittat mig! JA det känns verkligen fantastiskt att över 15 kg är borta - men jag ska säga att det faktiskt inte har varit så himla svårt. För om man slutar att mata kroppen med sådant som är dåligt så vill man till slut inte ha det längre. Så har det varit för mig i alla fall. Lycka till!! Och du - ge ALDRIG upp! Så länge vikten inte rör sig uppåt igen och så länge man mår bra i kropp o själ så är man en vinnare - kom ihåg det! KRAM!

Ida

Tjena o Grattis till -0.2kg själv stod jag på pricken..Ännnu tråkigare...Men en vecka i taget o JAG har fuskat..Men även varit duktig!Jag kör en liten blandning..Pussen o kramen

2008-12-16 | 13:14:32
http://idasilverbark.blogg.se/
anonym

bra kämpat!! ibland så hamnar man ju i en platå o då står man ju stil ett tag...

har gått ner 1 kg på en väcka nu och då har jag inte kört särskilt hårt!

vi får kämpa vidare!

2008-12-16 | 13:20:09
Ebba's mamma (Angelica)

Duktig du är, kämpa vidare gumman <3

2008-12-16 | 20:29:40
http://mideco.blogg.se/
SagoElin

Du är jätteduktig!! 5.4 på lite mer än en månad.. Hur bra som helst gumman!! kramar!

2008-12-16 | 23:59:29
http://sagoelin.blogg.se/